| کد خبر: 191297 |

افزون بر ۹۳ میلیون دلار کالا از گمرک فارس صادر شد

۶۷ هزار و ۴۸۷ تن کالا به ارزش ۹۳ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۶۵۲ دلار در سه ماه نخست امسال از طریق گمرک های این استان به خارج از کشور صادر شد.

تین نیوز

مدیر کل گمرک های استان فارس گفت: ۶۷ هزار و ۴۸۷ تن کالا به ارزش ۹۳ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۶۵۲ دلار در سه ماه نخست امسال از طریق گمرک های این استان به خارج از کشور صادر شد.

ب‌ه گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خداداد رحیمی، افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۵ درصد کاهش و از نظر ارزی ۵۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: صادرات فارس طی مدت مذکور به ۵۱ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، کویت، ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، قطر، روسیه، پاکستان و عمان انجام شده است.

او اظهار داشت: عمده کالاها و محصولات صادر شده هم شامل محصولات لبنی، رب گوجه فرنگی، اوره، لوله فایبرگلاس، ماهی و میگو، آرد گندم، ترشی، پلی استر و رزین های آلکید بوده است.

مدیر کل گمرک‌های استان فارس بیان کرد: طی مدت مذکور در بین کالاهای صادراتی فارس، اوره از لحاظ وزن ۳۲۰ درصد و از لحاظ ارزش ۸۳۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است که از جمله دلایل این افزایش می‌توان به کیفیت محصول و بازاریابی مناسب تجار و بازرگانان استان فارس به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

رحیمی گفت: در سه ماه نخست امسال واردات استان با کاهش ۴۲ درصدی از نظر وزنی و افزایش ۳۵ درصدی از نظر ارزش مواجه بود و ۲ هزار و ۷۵۵ تن کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۶۶ دلار از طریق گمرک‌های این استان و عمدتاً از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، دانمارک، پاکستان، هند، اسپانیا، تایلند، انگلستان و مالزی وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی مدت مذکور شاهد ورود ۵۸ هزار و ۴۲۲ مسافر از طریق مرز هوایی این استان به کشورمان بودیم که از این تعداد ۳۹ هزار و ۳۶۱ مسافر ایرانی و ۱۹ هزار و ۶۱ نفر هم مسافر و گردشگر خارجی بوده‌اند.

رحیمی افزود: در سه ماه نخست امسال ۶۸ هزار و ۳۳۱ مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شدند که از این تعداد ۴۹ هزار و ۶۷۷ مسافر ایرانی و ۱۸ هزار و ۶۵۴ مسافر خارجی بودند.

او اظهار داشت: همچنین طی مدت مذکور شهروندان استان فارس تعداد ۱۴۵ بسته هدیه و سوغات به ارزش یک هزار و ۲۴۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند و یک هزار و ۹۸۳ بسته پستی به ارزش ۲۸ هزار و ۱۷۵ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.