| کد خبر: 165751 |

◄ رونق فرودگاه جهرم با هواپیماهای برجامی

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از ساخت ترمینال پروازهای خارجی با مساحت 23 هزار متر مربع و ظرفیت جابه جایی دو میلیون مسافر در سال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس، گفت:ترمینال پروازهای خارجی با اعتبار 300 میلیارد تومان در حال ساخت است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های استان فارس، رضا بدیعی‌فرد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان گفت: با احداث ترمینال جدید برای پروازهای خارجی، قصد داریم چرخه گردشگری کشور را تغییر دهیم و استان فارس را به مجرای ورود گردشگرخارجی به کشور تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: استان فارس پتانسیل‌های گردشگری فراوانی دارد. اگر زیرساخت‌های گردشگری و حمل‌ونقل استان فارس تامین شود، می‌توان گام بسیار مهمی در تحقق اقتصاد غیرنفتی برداشت. بنابراین تمام فرودگاههای استان فارس دارای اهمیت هستند.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های فارس، هفت فرودگاه در این استان واقع‌شده است که فرودگاه‌های شیراز، لار، لامرد، زرقان، جهرم، فسا و داراب را شامل می‌شود. اکنون دو فرودگاه فسا و داراب غیر عملیاتی است و فرودگاه زرقان نیز برای برقراری پروازهای آموزشی و تفریحی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

وی سپس به راه‌اندازی فرودگاه جهرم در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: این فرودگاه با اعتبار 13 میلیارد تومان و با بهره‌گیری از هواپیماهای برجامی فعال‌شده است.

بدیعی فرد افزود: فرودگاه جهرم تقریبا به مدت 10 سال غیرعملیاتی شده بود که سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌شده و صرف حدود دو میلیارد تومان اعتبار، شرایط قابل قبولی برای ازسرگیری پروازها ایجاد شد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس همچنین به نقش مهم هواپیماهای برجامی در برقراری پروازهای جهرم اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت 2500 متری طول باند، دمای هوا و ارتفاع، فرودگاه ظرفیت پذیرایی از همه تایپ ها را ندارد. از میان هواپیماهای موجود در کشور تنها هواپیماهای ای-تی- آر و امبرائرها توان نشست و برخاست در فرودگاه جهرم رادارند که برای پذیرش هواپیماهای بدنه وسیع، باید طول باند افزایش پیدا کند.

بدیعی فرد ساخت ترمینال جدید را از دیگر برنامه‌های توسعه فرودگاه جهرم دانست و افزود: ترمینال موجود قدیمی است و ظرفیت محدودی دارد. بنابراین در این فرودگاه، ترمینالی به وسعت 1500 متر مربع بااعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد تومان در حال احداث است. پیمانکار ساخت ترمینال جدید مشخص و زمین آن جانمایی شده است و ساخت ترمینال اکنون در مرحله گودبرداری قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.