| کد خبر: 134932 |

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها:

تحویل آزادراه اصفهان-شیراز تا سال ۹۷

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به پیشرفت 47 درصدی عملیات عمرانی آزادراه اصفهان-شیراز، تکمیل مسیر را در سال 97 قطعی دانست و گفت: با جذب سرمایه‌گذار، قطعه 116 کیلومتری اصفهان-ایزدخواست به این آزادراه وصل می‌شود.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به پیشرفت 47 درصدی عملیات عمرانی آزادراه اصفهان-شیراز، تکمیل مسیر را در سال 97 قطعی دانست و گفت: با جذب سرمایه‌گذار، قطعه 116 کیلومتری اصفهان-ایزدخواست به این آزادراه وصل می‌شود.

 

به گزارش فارس،  سیدحسین میرشفیع درباره عملیات احداث آزادراه اصفهان-شیراز و پیشرفت فیزیکی این پروژه آزادراهی کریدور شمال-جنوب کشور، اظهار داشت: آزادراه اصفهان - شیراز به طول 222 کیلومتر در حال حاضر کلاً 47 درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی و روسازی دارد.

 

وی ادامه داد: در واقع تا مردادماه سال قبل این آزادراه 33 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و امروز این رقم به 47 درصد افزایش یافته است.

 

میرشفیع با بیان اینکه روسازی این پروژه در سال جاری آغاز شد، گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که امسال 100 کیلومتر از این آزادراه روسازی شود.

 

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه این پروژه در هفت قطعه فعال است، گفت: یک‌هزار دستگاه ادوات راه‌سازی و ماشین‌آلات در این پروژه مشغول به کار هستند.

 

وی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی ‌‌به عنوان یکی از پروژه‌های ملی کشور، حجم زیادی‌ عملیات عمرانی دارد، گفت: این پروژه از نظر فنی و مهندسی شرایط ویژه‌ای دارد مثلاً پل 340 متری در این پروژه داریم.

 

میرشفیع‌ با بیان اینکه کل پروژه 222 کیلومتر آزادراه اصفهان -شیراز در سال 97 به بهره‌برداری کامل می‌رسد، ‌یادآور شد: اگر کل این پروژه تکمیل نشود با تکمیل بخشی از آن، مسیر قابل استفاده نیست زیرا شهر بزرگی در مسیر آزادراه اصفهان - شیراز وجود ندارد.

 

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به اینکه اجرای این مسیر آزادراهی موجب حذف سه گردنه صعب‌العبور می‌شود، یادآور شد: یکی از ویژگی‌های خاص این پروژه آزادراهی ظرفیت‌های مناسب و جذاب گردشگری طبیعی آن است؛ به عنوان مثال مناطق گردشگری «بهشت گم‌شده»، «سد دورود‌ زن» و «سد ملاصدرا» در حاشیه این آزادراه قرار دارند.

 

ا‌جرای روسازی بتونی فقط در 54 کیلومتر از آزادراه اصفهان-شیراز

وی اظهار داشت: در 54 کیلومتر از این آزادراه، در قطعه یک روسازی به صورت بتنی اجرا می‌شود و این برای اولین بار است که در آزادراه‌های کشور روسازی بتنی اجرا می‌کنیم.

 

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: اجرای روسازی بتونی فقط‌ در 54 کیلومتر قطعه اول بدان دلیل است که روسازی بتنی، فینیشر و تجهیزات خاصی لازم دارد اجرای آن زمان‌بر است در حالی که ‌این پروژه به دلیل اهمیت آن در کریدورهای ترانزیتی باید زودتر تکمیل شود.

 

وی بیان کرد: استان فارس بر سر کریدورهای ترانزیتی‌ شمال-جنوب و شرق-غرب قرار دارد و لازم است حلقه‌های مفقوده این کریدورها، در استان فارس رفع شود، این پروژه بزرگترین مزیت را برای مردم منطقه جنوب کشور، استان‌های بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان دارد.

 

میرشفیع گفت: با تکمیل آزادراه اصفهان - شیراز مسیر بوشهر و شیراز تا تهران 100 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و این در کاهش مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش سوانح رانندگی و غیره مؤثر است.

 

به گزارش فارس، پیش از این مقرر بود کل 222 کیلومتر این پروژه آزادراهی روسازی بتونی شود.

 

تکمیل کل آزادراه اصفهان-شیراز 2000 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

میرشفیع با بیان اینکه مشکل تأمین مالی در این پروژه نداریم، اظهار داشت: دولت سهم خود را در این آ‌زادراه تأمین کرده است؛ سرمایه‌گذاری در این پروژه به صورت ۵۰-۵۰ است یعنی 50 درصد تأمین مالی توسط دولت و 50 درصد دیگر توسط قرارگاه خاتم‌الاوصیا‌ مربوط به وزارت دفاع انجام می‌شود.

 

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به اینکه پیمانکاران این پروژه دو شرکت تابع قرارگاه خاتم‌الاوصیا هستند، یادآور شد: این پروژه جمعاً 2 هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت که باید مجوزهایی از شورای فنی در این باره بگیریم.

 

افزودن قطعه هفتم به آزادراه برای اتصال مسیر به جاده شیراز-سپیدان

میرشفیع اظهار داشت: آزادراه اصفهان - شیراز از ایزدخواست شروع می‌شود و تا استان فارس، منطقه بیضاء تنگه خیاره پیش‌ می‌رود؛ ‌هدف‌گذاری کرده‌ایم در قطعه هفت این پروژه در سمت شیراز، آزادراه از منطقه بیضاء به جاده شیراز - سپیدان متصل شود.

 

جذب سرمایه‌گذار برای اتصال کنارگذر شرقی اصفهان به آزادراه اصفهان-شیراز

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: همچنین برای قطعه جدید اصفهان تا ایزدخواست هم سرمایه‌گذار جذب کرده‌ایم که تفاهم‌نامه در این باره منعقد شده و پس از مصوبه هیأت وزیران قطعه اصفهان تا ایزدخواست نیز به طول 116 کیلومتر ساخته خواهد شد و به این آزادراه متصل می‌شود و در واقع از کنارگذر شرقی اصفهان مسیر آزادراهی تا جاده شیراز - سپیدان خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.