| کد خبر: 208257 |

مسافران مشکوک به کرونا خود را در سفر قرنطینه کنند

رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم شناسایی به موقع بیماران مبتلا به بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: خود قرنطینگی مسافران مشکوک به این بیماری باید در هنگام سفر اجرا شود آنها خود را در همان شهری که سفر کردند، قرنطینه کنند.

تین نیوز

رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر لزوم شناسایی به موقع بیماران مبتلا به بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: خود قرنطینگی مسافران مشکوک به این بیماری باید در هنگام سفر اجرا شود آنها خود را در همان شهری که سفر کردند، قرنطینه کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، دکتر داود یادگاری اظهار داشت: مسافرانی که مبتلا به کرونا شده یا مشکوک به بیماری هستند، با همان شرایط بیماری به شهرهای خود بازنگردند و خود قرنطینگی را در سفر انجام دهند.
وی افزود: در صورتی که افراد با این شرایط به شهرهای خود برگردند هم شاهد انتشار بیشتر بیماری خواهیم بود و هم  بار زیادی برای بیمارستان ایجاد می شود.
این متخصص بیماری های عفونی به افراد مشکوک به بیماری کرونا توصیه کرد به دلیل حفظ جان خود و سلامتی اعضای خانواده و دیگران، حتما در همان شهر بمانند و به ادامه سفر مبادرت نکنند تا نسبت به قطع رنجیره بیماری اقدام شود.  

احتمال پیک مجدد کرونا با عدم مراعات توصیهها
یادگاری ادامه داد: برخی مردم به توصیههای پزشکان و مسؤولان توجه نکردند و به مسافرت رفتند که این موضوع می تواند پیک مجدد بیماری را به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: با پایان تعطیلات نوروزی و بازگشت آنان به شهرهای خود، ممکن است روند روبه رشد را شاهد باشیم و به عبارتی بازگشت مسافران می تواند پیک مجدد بیماری را به همراه داشته باشد.
رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این نگرانی وجود دارد که بعد از تعطیلات نوروز تعداد مراجعات به مراکز درمانی افزایش چشمگیری پیدا کند.
این متخصص بیماری های عفونی افزود: مسافران ممکن است در دوره کمون بیماری باشند و به همین دلیل علامت نداشته باشند و زمانی که به مقصد رسیدند، دارای علامت شوند لذا به مسافران توصیه می شود مدتی در خانه بمانند تا در صورت مبتلا بودن، بیماری به دیگران منتقل نشود.

خود قرنطینگی صحیح را به مردم آموزش دهیم
یادگاری با بیان اینکه خود قرنطینگی صحیح را باید به مردم آموزش داد، گفت: تجربه نشان می دهد که قرنطینه نامناسب نتوانسته از انتشار بیماری در بین اعضای خانواده جلوگیری کند.
وی تاکید کرد: قرنطینه خانگی باید سبب قطع زنجیره انتشار شود اما چون مردم اصول آن را به دقت رعایت نمی کنند، مثلا فرد مبتلا در کنار سایر اعضای خانواده قرار دارد، شاهد ابتلای سایر اعضای خانواده به این بیماری هستیم.
رییس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: تماس های نزدیک طولانی مدت در محیط های بسته سبب انتقال بیماری می شود.
یادگاری ادامه داد: این فرد باید در یک اتاق مخصوص بماند و از آن مکان بیرون نیاید، اما برخی از مبتلایان از اتاق خود خارج شده و در تماس با بقیه افراد خانواده دارند که این کار برای دیگران آسیب زا است.
وی افزود: وقتی اغلب خانواده یک فرد مبتلا، دچار بیماری کرونا می شوند، نشان می دهد که بیمار اصول قرنطینه خانگی را رعایت نکرده و سبب انتشار آن به دیگر اعضای خانواده شده است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر نیز بهبود یافتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.