| کد خبر: 237974 |

بررسی احداث بزرگراه شهید شوشتری در شرق پایتخت

احداث بزرگراه شهید شوشتری در شرق پایتخت در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل بررسی شد و رئیس کمیسیون احداث آن را یکی از نیازهای زیرساختی پایتخت برشمرد.

تین نیوز

احداث بزرگراه شهید شوشتری در شرق پایتخت در جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل بررسی شد و رئیس کمیسیون احداث آن را یکی از نیازهای زیرساختی پایتخت برشمرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی در نشست کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، از پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری به عنوان یکی از اولویت‌های عمرانی مدیریت شهری پایتخت نام برد و با اشاره به نقش ترافیکی این بزرگراه به عنوان معبر کمکی بزرگراه بسیج گفت: احداث بزرگراه شهید شوشتری علاوه بر نقش بسزایی که در کاهش عبور و مرور ماشین آلات سنگین از معابر درون شهری و در نتیجه کاهش میزان آلاینده‌ها خواهد داشت، به نوعی مرز و حریم شهر تهران را مشخص ساخته و اجازه نخواهد داد پهنه شرقی پایتخت بیش از این گسترش یابد.

در ادامه این نشست سید محمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن تمام جوانب طراحی در تدوین و تصویب طرح احداث بزرگراه شوشتری، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بزرگراه شهید شوشتری باید کمترین آسیب را به پهنه‌های طبیعی شرق پایتخت وارد کند و مجموعه طراحی‌ها باید از این بزرگراه یک پروژه دوستدار محیط زیست بسازد.

علی اصغر قائمی، دیگر عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اینکه بودجه معاونت فنی و عمرانی در سال ۱۴۰۰، حدود ۱,۶۰۰ میلیارد تومان بوده است، بر لزوم واقع بینی در تعریف و طراحی پروژه‌های عمرانی و مجموعه اقدامات مربوط به نگهداشت تاکید کرد.

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز طی سخنانی در این نشست، با بیان آنکه مرمت و نگهداشت معابر شهر تهران سالانه به طور متوسط به ۱.۵ میلیون تن آسفالت نیاز دارد، یادآور شد: کل بودجه معاونت فنی و عمرانی با توجه به قیمت روز آسفالت باید صرف نگهداشت معابر شود.

وی جذب مشارکت بخش خصوصی و حمایت سایر نهادها را از جمله راهکارهای اثربخش در تأمین بودجه مورد نیاز طرح‌های توسعه بزرگراهی دانست و تاکید کرد: عزم جدی مدیران شهری در جهت اجرای پروژه‌های عمرانی، به تأمین اعتبارات مورد نیاز در این زمینه کمک خواهد کرد.

در این نشست که سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و تنی چند از مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی نیز حضور داشتند علاوه بر طرح احداث بزرگراه شهید شوشتری، پروژه احداث ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) و نیز آخرین وضعیت اجرایی بزرگراه شهید بروجردی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.