| کد خبر: 236647 |

تصویب طرح بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی

اعضای شورای شهر تهران طرح "بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع ویروس کرونا" را به تصویب رساندند.

تین نیوز

اعضای شورای شهر تهران طرح "بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع ویروس کرونا" را به تصویب رساندند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، صبح امروز سید جعفر تشکری هاشمی با قرائت گزارش مشترک کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: چندی پیش یک فوریت طرح "بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع ویروس کرونا" به تصویب رسید و حالا قرار است گزارش کمیسیون مشترک قرائت شود تا اعضای شورا به آن رأی بدهند و برای اجرا آن را به شهرداری بفرستیم.

وی با بیان این‌که با توجه به کاهش شیوع کرونا و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در یک ماه آتی و بازگشت ۱۰۰ درصدی کارمندان به محل‌های کار شاهد افزایش ترافیک و نارضایتی مردم هستیم، گفت: سعی داریم با این طرح بخشی از مشکلات و ناملایمات را رفع کنیم و به وضع بهتر برسیم.

تشکری هاشمی با بیان این که فکر نکنید که با این طرح به وضع آرمانی می‌رسیم، اظهار کرد: وضعیت حمل و نقل نامطلوب است و در سال‌های اخیر به دلیل عدم توسعه نیز وضعیت تشدید شده اما با این طرح در نظر داریم ظرف یک ماهه آینده اقدامات فوری و اضطراری داشته باشیم.

وی با بیان این‌که با کمیسیون برنامه و بودجه جلسات بسیاری داشتیم و ردیف‌های تامین بودجه آن احصاء شده است و همچنین در جلسه با معاون حمل و نقل و زیرمجموعه آن امکان‌پذیر بودن طرح تایید شده است، اظهارکرد: این طرح در ۱۶ بند و چهار تبصره تهیه شده است که هم تامین مالی آن و هم امکان‌پذیری آن متناسب با شرایط سخت فعلی تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها در حوزه تاکسیرانی ردیف بودجه‌ای تعیین نشد که امیدواریم در متمم بودجه پیش بینی شود، تصریح کرد: تغییراتی در این طرح ایجاد شده است به گونه‌ای که مثلا در نظر داشتیم کاهش یک دقیقه‌ای سرفاصله داشته باشیم؛ اما تصمیم گرفتیم به جای کاهش یک دقیقه‌ای حرکت ظرفیت را به دو میلیون مسافر برسانیم چرا که در گذشته ناوگان ما تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا کرده است و می‌توانیم با نوع حرکت واگن‌ها و اولویت‌بندی خطوط این مهم را محقق کنیم.

تشکری هاشمی با بیان این‌که قبول دارم که ما با کمبود منابع مواجع هستیم اما آنقدر وضع حمل و نقل عمومی نامناسب است که برخی خطوط اتوبوسرانی غیرفعال شده و مردم روی زمین معطل حمل و نقل مانده‌اند، گفت: در دوره مدیریت شهری قبلی خط ۱۰ مترو را فقط کلنگ زدند و می‌بینید که ما سراغ اینگونه پروژه‌ها نرفتیم و سراغ اولویت‌ها رفتیم و می‌خواهیم با تزریق اتوبوس و تاکسی اوضاع را بهتر کنیم.

پس از قرائت این گزارش طرح "بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا" با تغییرات اعمال شده به تصویب رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.