| کد خبر: 237366 |

◄ تکمیل کمربندی شرق تهران با احداث بزرگراه شوشتری

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تلاش برای آغاز عملیات احداث بزرگراه و تونل شهید شوشتری به عنوان یک ابر پروژه عمرانی در شرق پایتخت خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تلاش برای آغاز عملیات احداث بزرگراه و تونل شهید شوشتری به عنوان یک ابر پروژه عمرانی در شرق پایتخت خبر داد.

به گزارش تین نیوز، عباس شعبانی با بیان اینکه بزرگراه و تونل شهید شوشتری محوری شمالی- جنوبی در منتهی الیه شرق تهران و به عنوان محور کمکی بزرگراه بسیج احداث خواهد شد، افزود: این بزرگراه، بزرگراه های آزادگان و امام رضا (ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق متصل می سازد.

وی طول این پروژه را در هر یک از مسیرهای شمال به جنوب و جنوب به شمال حدود ۱۸.۵ کیلومتر دانست و گفت: حدود ۵ کیلومتر از بخش جنوبی بزرگراه شهید شوشتری طی سال های قبل احداث شده است. تکمیل بخش باقی مانده پروژه که به دلیل عبور از محدوده های نظامی و پهنه های حفاظت شده زیست محیطی، از سال ۱۳۹۷ متوقف شده بود متعاقب بازنگری طرح و عبور تونلی از مقاطع یادشده، به زودی از سر گرفته می شود.

وی با بیان آنکه ارتباط بین محورهای جنوبی شهر تهران با محورهای شرق و شمال شرق، هم اکنون از طریق معابر درون شهری شامل بزرگراه بسیج و در ادامه بزرگراه شهید یاسینی برقرار شده است، از تکمیل رینگ بیرونی (کمربندی) بزرگراه های شهر تهران در نتیجه تکمیل بزرگراه شهید شوشتری خبر داد و گفت: متعاقب این گشایش ترافیکی، جریان ترانزیتی برون شهری بدون نیاز به عبور و مرور از معابر درون شهری (بزرگراه بسیج و محور شهید یاسینی) برقرار شده و به این ترتیب علاوه بر کاهش ترافیک در محدوده شرق پایتخت، شاهد کاهش میزان مصرف سوخت و آلودگی هوا خواهیم بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به مجاورت پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری با پارک ملی سرخه حصار و مناطق متعدد نظامی گفت: بررسی ها و مطالعات گسترده ای به منظور تامین ملاحظات زیست محیطی و امنیتی صورت پذیرفته است و از همین رو هر یک از مسیرهای رفت و برگشت پروژه از ۲ تونل به طول تقریبی ۶ کیلومتر، ۲ قطعه بزرگراهی به طول ۴ کیلومتر و چند دستگاه پل و مسیر دسترسی برخوردار خواهند بود.

شعبانی تصریح کرد: این محدوده از شهر تهران به لحاظ عبور از مناطق کوهستانی و برخورد با بستر سنگی نیاز به استفاده از روش هایی متفاوت در احداث تونل های ترافیکی خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.