| کد خبر: 228891 |

آمار فوتی‌های کرونایی در تهران/ تعطیلی پایتخت جزو وظایف شورا نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعداد فوتی ها در بهشت زهرا به کم تر از ۲۰ متوفی در روز رسیده بود اما در حال حاضر این رقم به بیش از ۵۰ و نزدیک به ۶۰ فوتی در روز رسیده است.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعداد فوتی ها در بهشت زهرا به کم تر از ۲۰ متوفی در روز رسیده بود اما در حال حاضر این رقم به بیش از ۵۰ و نزدیک به ۶۰ فوتی در روز رسیده است.  

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در واکنش به وضعیت قرمز شهر تهران و پیشنهاد تعطیلی ۱۰ روزه شهر گفت: شرایط بحرانی است و ستاد ملی کرونا جلسات جدی را برگزار کرده است. موضوع طرح ترافیک نیز مطرح است اما باید گفت که تعطیلی طرح ترافیک به شورای شهر بستگی ندارد.

وی افزود: تعطیلی شهر تهران نیز جزو وظایف ما نیست. اما شورای شهر کمیته مربوط به کرونا را فعال کرده و در حال رصد شرایط هستیم. به ویژه در بهشت زهرا به رقم کم‌تر از ۲۰ متوفی در روز رسیده بودیم و این عدد تثبیت شده بود اما در حال حاضر این رقم به بیش از ۵۰ و نزدیک به ۶۰ فوتی در روز رسیده است.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: روز گذشته این عدد ثابت بوده و ۵۳ یا ۵۴ بود اگر این موضوع ادامه پیدا کند، ما آن را در شورا به بحث می‌گذاریم.

هاشمی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی در شرایط قرمز کرونایی تصریح کرد: اخیراً گزارشی از اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی داشتیم مبنی بر اینکه اگر مسافران مدتی کم‌تر از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در وسایل حمل و نقل عمومی باشند، خطر کم‌تری آنها تهدید می‌کند اما اگر طولانی مدت در واگن‌ها باشند و آلودگی نیز وجود داشته باشد، خطر وجود دارد.

وی در خصوص تهویه‌های وسایل حمل و نقل عمومی عنوان کرد: در این باره نیز عملیاتی انجام شد تا هوا از بیرون گرفته شود و هوای داخل کابین گردش نیابد و این اتفاق در فن‌های مترو رخ داده است. می‌دانید که در ایام نوروز تعداد مسافران به کمتر از ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد و هنوز تعداد مسافران افزایش نیافته است. تعداد مسافران در حالت عادی به بیش از یک میلیون نفر رسیده بود و پیش بینی می‌کنیم که تعداد مسافران طی یک هفته آینده افزایش یابد و در این یک هفته نیز برای آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر تهران درباره ماجرای ارسال نامه جعلی از دفتر علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها به وی گفت: در ابتدا نامه‌ای از طریق سامانه دولت بدون شماره و امضا درباره مصوبه شورای عالی استان‌ها درباره باغات آمد. سپس بنده این نامه را پیگیری کردم و اواخر اسفند ماه نامه‌ای از شورای عالی استان‌ها به آقای قالیباف همراه با شماره نزد بنده آمد و پس از ارسال این نامه و مشخص شدن تناقضات این نامه، جلسات اضطراری گذاشتیم اما همان شب آقای احمدی مصاحبه‌ای با صدا و سیما انجام داد.

هاشمی افزود: آقای احمدی در این مصاحبه اعلام کردند که موضوع نامه ابلاغ شده و در صورت عدم عمل به آن برخورد قضائی خواهد شد. به همین منظور بنده این موضوع را در جلسه هیئت رئیسه یکشنبه گذاشتم و در جلسه هیئت رئیسه اخباری از دفتر آقای احمدی به بنده رسید مبنی بر اینکه جعلیاتی در دفتر ایشان رخ داده است. بنده همان زمان با آقای احمدی و مجلس صحبت کردم و ایشان گفتند که موضوع ذکر شده هنوز مسیر قانونی را طی نکرده است و هنوز قابل اجرا نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احمدی جعلی بودن نامه را پذیرفت یا خیر، پاسخ داد: بله. البته بنده متوجه نشدم که این نامه جعلی بود یا اشتباهی رخ داده بود. تصور می‌کنم که اشتباهی رخ داده باشد. اما نامه‌های دیگری به غیر از این مصوبه وجود دارد که آنها می‌تواند جعلی باشد. به هر حال ما در شرایطی قرار گرفتیم که قرار است همان مصوبات قبلی را اجرا کنیم تا اخبار جدید به ما داده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.