| کد خبر: 207355 |

وزارت کشور کرایه تاکسی را افزایش داد/ ما افزایش را قانونی کردیم

علیخانی گفت: وزارت کشور پس از افزایش قیمت بنزین، نرخ کرایه تاکسی را ۱۱ درصد افزایش داد که با تصویب شورای شهر شکل قانونی پیدا کرد.

تین نیوز

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تشریح تصویب لایحه دو فوریتی شهرداری تهران برای افزایش یازده درصدی نرخ کرایه در سال ۹۸ گفت: پس از افزایش نرخ سوخت، وزارت کشور افزایش یازده درصدی نرخ کرایه تاکسی برای شهر تهران و چهارده درصدی را برای شهرستان‌ها را ابلاغ کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود:از زمان ابلاغ  تا به امروز این نرخ کرایه اعمال می‌شد، اما در زمان تعیین نرخ کرایه برای سال ۹۹ زمانی که ما اعلام کردیم تا سقف ۲۵ درصد نرخ کرایه تاکسی افزایش پیدا کند به ما اعلام شد تکلیف این یازده درصد اعمالی  چه می‌شود که ما به ان‌ها گفتیم اگر می‌خواهید اعمال شود باید در قالب لایحه به شورای شهر تهران ارایه شود.

علیخانی با تاکید بر این نکته که این نرخ کرایه تنها برای سال جاری اعمال می‌شود، گفت: این افزایش نرخ کرایه بر نرخ گذاری سال آینده تاثیری ندارد و نرخ کرایه در سال آینده همان افزایش سقف ۲۵ درصدی است.

او با اشاره به اعمال افزایش یازده درصدی نرخ کرایه تاکسی در سال جاری تصریح کرد: مرجع نرخ گذاری کرایه وزارت کشور نیست و این موضوع باید در صحن شورای شهر تهران مطرح و به تصویب برسد و مصوبه امروز شورای شهر تهران تنها برای قانونی شدن این اقدام وزارت کشور بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از برخورد پژو با خودرو روآ در جاده روستای «گنجه» در محور ازنا- اراک با ۲ کشته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، صارم رضایی اظهار داشت: طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر لرستان با برخورد دو دستگاه پژو روآ و ۴۰۵ در جاده روستای گنجه محور مواصلاتی ازنا به اراک دو تیم از نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شد.

وی بیان کرد: متأسفانه هر دو راننده بر اثر شدت ضربه در دم جان باخته و در ماشین گرفتار شده بودند که هر دونفر توسط تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر با همکاری آتش نشانی رهاسازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان افزود: یکی از خودروها بلافاصله بعد از برخورد دچار آتش سوزی شده، که راننده آن در آتش کاملاً سوخته شد که با تلاش نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر با استفاده از خودروست نجات جسد سوخته را از خودرو بیرون آورده و تحویل عوامل شهرداری شهرستان ازنا داده شد.

رضایی گفت: تیم‌های امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر لرستان در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز هموطنان می‌توانند با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.