| کد خبر: 183778 |

◄ انتظار خودگردانی از سازمان مدیریت پسماند

انتظار شورا از سازمان مدیریت پسماند و مناطق در سال 98 حرکت به سمت خودگردانی است و طرح تجمیع در صورت موفقیت می‌تواند راهگشا باشد.

تین نیوز

سخنگوی کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از، اختصاص شش‌میلیارد تومان برای تجهیز و تقویت خطوط پردازش آرادکوه، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، آرش حسینی‌میلانی با اشاره به این نکته که، انتظار شورا حرکت سازمان مدیریت پسماند و مناطق به سمت خودگردانی است، اظهار کرد: در پنجاه و دومین جلسه کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، بررسی گزارش عملکرد سازمان مدیریت پسماند و معاونت‌های خدمات شهری مناطق 3، 13، 21 و 22 در رابطه با طرح تجمیع خدمات پسماند اختصاص داشت.

 حسینی‌میلانی با اشاره به دو جلسه پیشین این کمیته در خصوص همین موضوع، گفت: کمیته محیط‌زیست و خدمات شورای شهر در آذرماه و بهمن‌ماه، در رابطه با تجمیع، جلساتی را با حضور رئیس و مسئولان سازمان مدیریت پسماند شهر تهران و هم‌چنین معاونت‌های خدمات شهری برگزار کرد که بر این اساس، درصدد دریافت گزارش‌های لازم درخصوص پیشرفت کار، اطلاعات مالی، فنی و نحوه کیفیت خدمات هستیم.

وی با بیان این‌که در بودجه سال آینده سازمان مدیریت پسماند بحث درآمدزایی به شکل پررنگی دیده شده است، اظهار داشت: به نظر می‌آید در طرح تجمیع با توجه به ماهیت آزمایشی کار، رویکرد درآمدزایی باید پس از اخذ کامل نتایج اعمال شود.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در سال 98 تصریح کرد: حدود 500‌میلیارد تومان پتانسیل افزایش درآمد برای موضوع پسماند خشک در بخش تبصره‌ها دیده شده است که در صورت تحقق می‌توان از این محل برای پوشش هزینه رفت و روب تخصیص داد. انتظار شورا از سازمان مدیریت پسماند و مناطق در سال 98 حرکت به سمت خودگردانی است و طرح تجمیع در صورت موفقیت می‌تواند راهگشا باشد.

در ادامه این نشست، مسئولان سازمان مدیریت پسماند و معاونان خدمات شهری مناطق 3، 13، 21 و22 به تشریح برخی از اقدامات انجام شده درخصوص طرح تجمیع پسماند و خشک طی دو ماه اخیر پرداختند و موضوعاتی نظیر هزینه‌های جمع‌آوری پسماند، ترکیب پسماند جمع‌آوری شده، نیروی انسانی و هم‌چنین هزینه‌های مالی در هریک از مناطق را به صورت مجزا مورد بحث و بررسی قرار دادند.

حسینی‌میلانی پس از تشریح اقدامات انجام شده از سوی سازمان مدیریت پسماند و معاونت‌های خدمات شهری مناطق 3، 13 ، 21 و 22، بر پایش دقیق داده‌ها و بررسی‌ها به منظور دستیابی به صحت‌سنجی تاکید کرد و ابراز داشت: انتظاری که در مورد طرح تجمیع خدمات پسماند وجود دارد، این است که تیمی متشکل از کارشناسان مالی، فنی، آموزشی-فرهنگی و حقوقی تشکیل شود تا ابعاد این مسئله به صورت دقیق مورد واکاوی قرار بگیرد.

وی از اختصاص شش میلیارد تومان برای تجهیز و تقویت خطوط پردازش آرادکوه خبر داد و بیان کرد: یکی از مسائل مهم مرتبط با شهروندان، بهای خدمات جمع‌آوری پسماند است که باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا سهم هر صنف و دهک خانوار مورد محاسبه قرار گیرد. البته مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری فرمولی را در این باره پیشنهاد کرده است که باید در سال ۹۸ مورد استناد و بررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.