| کد خبر: 181572 |

بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری باید عوارض سالانه پرداخت کنند

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران گفت: با توجه به لغو منع دریافت عوارض از بانک‌ها و مؤسسات، از ابتدای سال 98 عوارض فعالیت بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در سطح شهر و حریم شهر بر اساس فرمول تعیین‌شده دریافت و به‌حساب درآمدی شهرداری تهران واریز خواهد شد.

تین نیوز

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران گفت: با توجه به لغو منع دریافت عوارض از بانک‌ها و مؤسسات، از ابتدای سال 98 عوارض فعالیت بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در سطح شهر و حریم شهر بر اساس فرمول تعیین‌شده دریافت و به‌حساب درآمدی شهرداری تهران واریز خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، سید حسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی اصلاحیه لایحه تعیین عوارض محلی فعالیت بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در شهر تهران، اظهار کرد: دیوان عدالت اداری در 11 دی سال 91 بنا بر به اعتراض بانک‌ها، وصول عوارض کسب و پیش از فضای ساختمانی و شعب و اماکن اداری بانک‌ها را لغو کرده است. استدلال برای لغو مصوبه شورای شهر، قبول دلایل ارائه‌شده از سوی بانک‌ها مبنی بر اینکه بانک‌ها واحد تجاری نیستند و باید ماهیت خدماتی برای آن‌ها منظور کرد، بود.

وی ادامه داد: با هماهنگی که با دیوان عدالت اداری انجام شد و جلساتی مشترکی که با سازمان شهرداری و دهیاری‌ها و شهرداری برگزار شد، پاسخ‌هایی تهیه شد که درنهایت دیوان عدالت اداری این پاسخ را پذیرفت و متقاعد شد که از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری عوارض دریافت شود.

خزانه‌دار شورای شهر تهران ادامه داد: چگونه ممکن است، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری با این میزان شرکت‌های زیرمجموعه کار تجاری انجام نمی‌دهند اما یک فرد در زیر پله، فعالیت تجاری دارد، بدون تردید این فرد نسبت به بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مستحق‌تر هستند تا عوارضی برای آن‌ها تعیین نشود.

وی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری در اسفندماه سال 96، اعتراض یکی از شعب بانک سپه را برای دریافت عوارض را رد کرد، گفت: با توجه به اینکه دیوان عدالت اداری منع دریافت عوارض از بانک‌ها و مؤسسات  را لغو کرد، دو کمیسیون برنامه‌وبودجه و نظارت و حقوقی شورای شهر تهران اصلاحیه‌ای برای لایحه در نظر گرفتند. و از آنجا که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های در 24 آذر امسال در بخش‌نامه‌ای به‌تمامی شوراهای اسلامی کشور عنوان عوارض محلی را اصلاح کرد، بر این اساس مطابق بخش‌نامه وزارت کشور، عنوان عوارض محلی در این اصلاحیه به عوارض سالانه تغییر یافت.

وی ادامه داد: طبق ماده‌واحده اصلاحیه ‌این لایحه، به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از ابتدای سال 98 عوارض فعالیت بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری را از تمامی بانک‌ها، مؤسسات  مالی و اعتباری و مشابه آن در سطح شهر و حریم شهر را بر اساس فرمول تعیین‌شده دریافت و به‌حساب درآمدی شهرداری تهران واریز کند.

رسولی همچنین در بررسی تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده‌های مرکزی شهر تهران در سال 98، نیز گفت: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران باید نسبت به میزان درآمد حاصله از محل عوارض ورود به طرح خود ترافیک را به شورای شهر تهران را ارائه دهد. تعیین نرخ عوارض برای ورود برای به محدوده طرح ترافیک، علاوه بر ابعاد مالی، ابعاد اجتماعی و ترافیکی نیز دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.