| کد خبر: 166770 |

◄ نام ایستگاه مترو اتمسفر، «اتمسفر» ماند

در سال‌های دور ازآنجایی‌که خط ۵ مترو از زمین‌های کارخانه اتمسفر عبور می‌کرد، مالک زمین‌ها به این شرط که نام ایستگاه مذکور در زمین‌هایش به نام شرکتش یعنی اتمسفر باشد، زمین‌های بسیاری را به مترو هبه می‌کند و تنها درخواستش هم این بود که نام ایستگاه، نام کارخانه‌اش باشد. محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بابیان این مطلب افزود: متأسفانه بعد از مدتی شاهد آن بودیم که برخی‌ها با این بهانه که اتمسفر نام خارجی است پیشنهاد می‌دهند که نام این ایستگاه به البرز تغییر کند که این موضوع در شورا هم به تصویب می‌رسد.

تین نیوز

در سال‌های دور ازآنجایی‌که خط ۵ مترو از زمین‌های کارخانه اتمسفر عبور می‌کرد، مالک زمین‌ها به این شرط که نام ایستگاه مذکور در زمین‌هایش به نام شرکتش یعنی «اتمسفر» باشد، زمین‌های بسیاری را به مترو هبه می‌کند و تنها درخواستش هم این بود که نام ایستگاه، همنام کارخانه‌اش باشد.

محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بابیان این مطلب افزود: متأسفانه بعد از مدتی شاهد آن بودیم که برخی‌ها با این بهانه که اتمسفر نام خارجی است پیشنهاد می‌دهند که نام این ایستگاه به البرز تغییر کند که این موضوع در شورا هم به تصویب می‌رسد.

او بابیان اینکه درحال‌حاضر نام ایستگاه اتمسفر است و اتمسفر هم خوانده می‌شود اما در وب‌سایت مترو نام ایستگاه مذکور در خط ۵، البرز است افزود: هرگونه تغییر در اسامی ایستگاه‌های مترو بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد، چراکه باید همه تابلوها و نقشه‌ها تغییر کند، ما باید به پیمانی که بسته‌ایم احترام بگذاریم و این پیمان یعنی دریافت زمین به ازای نام‌گذاری ایستگاه بین صاحب کارخانه و شهرداری بوده که باید باقی بماند.

اعضای شورای شهر تهران به باقی ماندن نام اتمسفر بر ایستگاه فعلی مترو در خط ۵ رأی مثبت دادند و ایستگاه اتمسفر برخلاف مصوبه قبلی شورا مبنی بر تغییر نام به البرز، همان اتمسفر باقی ماند.

شهرداری نام فروشندگان مجوز طرح ترافیک را اعلام کند

در ابتدای جلسه امروز و در پی فروش غیرقانونی مجوزهای طرح ترافیک شناور و آژانس توسط عده‌ای از افراد، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران از مسئولان شهرداری خواست که نام سازمان‌ها و افرادی که طرح ترافیک را می‌فروشند اعلام کند.

خداکرمی در ادامه بابیان اینکه طرح ترافیک جدید به اجرا درآمده اما متأسفانه باخبر شدیم که طرح‌های ترافیک شناور به فروش می‌رسد گفت: با تمام تلاش‌هایی که برای جلوگیری از رانت انجام‌شده اما می‌بینیم که برخی‌ها از آن سوءاستفاده می‌کنند؛ لذا از شهرداری تهران درخواست می‌شود نام سازمان‌ها و افراد و ... که از رانت بهره‌مند شده‌اند و اما غیرقانونی آن را به فروش می‌رسانند اعلام کنند تا هم مردم و هم شورای شهر از آن اطلاع‌ داشته باشند.

محسن هاشمی نیز در واکنش به این تذکر گفت:‌ به‌نظر می‌رسد که این شیوه یک کلاه‌برداری باشد؛ اما از شهرداری درخصوص این موضوع توضیح خواسته می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.