| کد خبر: 3588 |

طرح هدفمندی یارانه ها در حوزه حمل و نقل بیشترین تاثیر را دارد

تین نیوز | معاون امور عمرانی استانداری قزوین گفت: بیشترین تاثیرگذاری اجرای طرح هدفمندی یارانه در حوزه حمل و نقل است و رفاه عمومی را به دنبال دارد.
 
منوچهر حبیبی در جلسه ستاد سوخت و حمل و نقل استان که ظهر دوشنبه با حضور معاون امور عمرانی استاندار در محل استانداری برگزار شد، اظهارداشت: هدف دولت از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها توجه بیشتر به سه بخش تولید، سلامت و حمل و نقل عمومی در جامعه است و در این میان آسیب پذیرترین حوزه پس از اجرای فاز دوم این طرح حوزه حمل و نقل است كه نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر مدیران و مسئولان مربوطه است.
 
وی بهینه سازی مصرف را از اهداف اجرای این طرح ذكر كرد و ادامه داد: از نظر برخورداری از نعمت گاز رتبه اول و در نفت رتبه دوم دنیار را داریم اما همواره در خصوص اتمام این منابع خدادادی یک نگرانی در كشور وجود دارد چون در مصرف حامل های انرژی جزء كشورهای پرمصرف و اصرافی محسوب می شویم.
 
معاون امور عمرانی استاندار تصریح كرد: روزانه چهار میلیون بشكه نفت در كشور مصرف می شود كه از عمده دلائل مصرف بالای این حجم از انرژی، استفاده محدود و پایین از حمل و نقل عمومی و نرخ پایین حامل های انرژی در مقایسه با كشورهای منطقه است كه آلودگی محیط زیست نیز از جمله تبعات آن است.
 
وی افزود: طرح هدفمندی یارانه ها به دنبال واقعی كردن قیمت حامل های انرژی به شیوه گام به گام و تدریجی است و نبض این طرح در حوزه حمل و نقل است كه بیشترین نگرانی و دغدغه مسئولین را به دنبال دارد چون بیشترین استفاده كننده از حمل و نقل عمومی دهک های پایین جامعه هستند.
 
معاون استاندار یادآورشد: برنامه ریزی دقیق، درست و جامع در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها از بوجود آمدن مسائل و مشكلات اجتماعی و امنیتی پیشگیری می كند و فرمانداران و مدیران مربوط باید آمادگی و هماهنگی لازم را در این خصوص داشته باشند.
 
وی با بیان اینكه در حال حاضر 15 هزار دستگاه خودرو در بخش حمل و نقل عمومی در استان فعال هستند بیان كرد: برنامه ریزی و مدیریت این حجم از خودروها باید بطور جدی مورد توجه باشد و پیش بینی های لازم در این زمینه صورت بگیرد.
 
حبیبی با بیان اینكه هرگونه افزایش نرخ كرایه تاكسی ها و اتوبوس ها تا قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها غیر قانونی است اظهارداشت: پس از اعلام رسمی نرخ افزایش قیمت حامل های انرژی در جلسه ای نسبت به تعیین نرخ كرایه رانندگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری اقدام و تصمیم گیری خواهد شد.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.