| کد خبر: 270319 |

نقشه منسوخ شهرداری تهران برای کاهش ترافیک

شهردار منطقه سه از طراحی جدیدی برای مدیریت ازدحام ترافیکی در میدان ونک خبر داده که از نظر او یک طرح ملی است.

تین نیوز

شهردار منطقه سه از طراحی جدیدی برای مدیریت ازدحام ترافیکی در میدان ونک خبر داده که از نظر او یک طرح ملی است؛ طرحی مشتمل بر ساخت تونلی بزرگتر از تونل توحید، یک زیرگذر خودرویی و در نهایت تبدیل سطح صفر به پیاده راه.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزن آنلاین، به نظر می رسد شهرداری بعد از پروژه های متعدد از قبیل تراموا، تونل دو طبقه در امتداد بزرگراه صیاد، هتل، مسکن استیجاری و … که تاکنون صرفا عناوین آنها نصیب شهر و شهروندان شده است، حالا قصد دارد یک ابر پروژه دیگر را بر سر زبان ها بیاندازد.

این قبیل طرح ها صرف نظر از اینکه از هم اکنون پیداست به این زودی ها در اولویت اجرا قرار نمی گیرد و در عمر یک سال و نیمه باقی مانده از این دوره مدیریت شهری، حداکثر ممکن است فاز صفر مطالعاتی را طی کند، مبتنی بر ایده های منسوخ مدیریت ترافیک تدوین شده است.

حدود دو دهه است که در اروپا کاهش سلطه خودروها بر معابر شهری در اولویت قرار گرفته، چراکه اثر آن بر افزایش تقاضای سفر خودرویی اثبات شده است. در سال های اخیر کاربری برخی خیابان ها و پل های طبقاتی دنیا به کلی تغییر کرده و به عابران پیاده اختصاص پیدا کرده است و همزمان توسعه معابر خودرویی در قالب تونل های ترافیکی نیز منسوخ شده است. با این حال شهردار تهران قصد دارد با صرف بودجه ای هنگفت یک تونل شهری دیگر در پایتخت بنا کند که تجربه صدر-نیایش نشان داده هیچ نقشی در کاهش ازدحام ترافیکی نخواهد داشت و صرفا به منزله فرش قرمز زیر پای خودروسواران عمل و آنها را به جابه جایی با خودروی شخصی تشویق می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.