| کد خبر: 23718 |

مدیرعامل مترو تهران در گفتگو با تین نیوز:

برنامه های اتمام خطوط ۳،۶ و ۷ از ۹۳ تا ۹۷/۱۰ میلیون سفر در روز دور از دسترس نیست

مدیر عامل مترو تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته در این بخش در  سال 93، گفت: به جرات می توان گفت سال 93 یکی از پر کار و پر بازده ترین سال ها در تاریخ مترو تهران بوده است.

هابیل درویشی در گفتگوی اختصاصی با تین نیوز، با بیان این نکته که در سال جاری توجه ویژه ای از سوی شهرداری و شورای شهر تهران به این بخش از حمل ونقل صورت گرفت، ضمن آنکه همکاران ما در مترو تهران نیز از هیچ تلاشی در پیشبرد اهداف مترو کوتاهی نکردند.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال 93 متخصصان ساخت تونل در تهران در طول یک هفته بیش از 500 متر تونل احداث کردند. بسیاری از تجهیزات مترو در این سال در کشور بومی سازی شد که از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

درویشی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 20 کیلومتر تونل مترو در مرحله 90 درصد ساخت قرار گرفته است، تصریح کرد: این میزان ساخت تونل در کمتر از یک سال در نوع خود رکورد کم نظیری است. در کشورهای پیشرفته ساخت مترو طی یک سال بین 7 تا 8 کیلومتر در نظر گرفته شده اما در ایران چنانچه بحث معارض در میان نباشد احداث 20 کیلومتر مترو طبیعی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در برخی از خطوط با نیروهای مسلح به تعارض برخورد داشتیم که خوشبختانه با تعامل خوب این مشکل مرتفع شد و بخشی دیگر از مسائل که پیشرفت در ساخت را کندی حرکت روبرو می کند بحث بودجه بوده که از دیر باز گریبانگیر این صنعت بوده است.

مدیرعامل مترو تهران با اعلام خبر تکمیل خطوط  6 و 7 و مترو فرودگاه امام در سال جدید، گفت: خطوط یادشده خود در بر گیرنده یک پروژه بسیار بزرگ است که تامین اعتبار آن از سوی شهرداری تهران به تنهایی قطعا میسر نخواهد شد و باید دولت بر اساس قانون ورود پیدا کرده و سهم خود از احداث مترو در کلان شهری چون تهران را بپردازد.

وی گفت: بر اساس برنامه خط 7 مترو تهران با طول 27 کیلومتر با 25 ایستگاه که شرق تهران را به میدان صنعت در شمال غرب تهران متصل می سازد در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید. بیش از 14 کیلو متر از تونل این خط آماده شده و طبق برنامه و در صورت تخصیص بودجه به طور قطع در پایان سال 94 این پروژه وارد مدار مسافری می شود.

درویشی از ساخت همزمان خط 6 مترو خبر داد و تصریح کرد: این پروژه در نیمه نخست سال 95 در صورت دریافت بودجه 12 هزار میلیاردی به مردم تحویل داده خواهد شد. این وعده را به عنوان مسئول این بخش از صنعت حمل و نقل به عموم مردم می دهم که با حاصل شدن شرایط در شهریور ماه سال 97 تمام خطوط مترو در زیر زمین تحویل مسئولان شهری در تهران شود. این مهم دور از دسترس نیست و تنها شرایط و بودجه خاص خود را نیاز دارد.

وی ضمن تقدیر از مهندسان و متخصصان داخلی در ساخت مترو، افزود: تمام کارهای مهندسی ساخت مترو در کشور توسط متخصصان داخلی انجام  و 50 درصد از تجهیزات این کار نیز از سوی تولید کنندگان کشور تامین وتحویل شده است. با اتمام خطوط 6، 7 و 3 مترو، این بخش از صنعت حمل و نقل شهری قادر خواهد بود روزانه 10 میلیون نفر را در سطح شهر جابجا کند. این یک اتفاق بزرگ در پایتخت بزرگ اسلامی خواهد بود.

درویشی تاکید کرد: دولتمردان بویژه مجلس در مقطع تصویب لایحه بودجه نقش تعیین کننده ای در افزایش سهم مترو از بودجه سال 94 خواهند داشت. با تصویب بهر گیری از فاینانس و با توجه به آمادگی کشور چین بدون دریافت پیش پرداخت، بهترین گزینه استفاده از منابع بودجه خارجی است که دولت و مجلس باید نسبت به آن تدبیر شایسته ای بیندیشند.

وی با ابراز گلایه از بوروکراسی موجود در بخش تصویب فاینانس خاطر نشان کرد: دستیابی به 10 میلیون سفر در روز دور از دسترس نیست.

درویشی در پایان خبر خوشی نیز برای تهرانی ها داشت: 4 ایستگاه از خط 3 مترو آماده بهره برداری است اما به صلاحدید شهردار تهران این 4 ایستگاه پس از نصب پله برقی در آنها افتتاح می شوند. این کار برای اولین بار در تاریخ مترو تهران اتفاق می افتد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مستضعف 0 0

    با سلام، ایستگاه ارتباطی خط ۳ با خط ۲ امام علی(ع) چرا حذف شد. دستتان درد نکند ولی کار را که کرد آنکه کامل تمام کرد. لطفآ تجدید نظر شود وایستگاه امام علی وخط ۳ راه اندازی شود. همه در مترو شاکی بودند و حرف حذف این ایستگاه بود که پولشو بالا کشیدن.

  • شهروند 0 0

    چرا یکی از مسئولین مترو علی الخصوص مدیر عامل حراف جناب آقای درویش یا شخص شهردار هیچ توضیحی درباره ایستگاه امام علی به مردم نمی دهند؟ مگر چه اتفاق و یا مفسده ای وجود دارد که کسی حاضر به پاسخگوئی به مردم نیست؟ عدم بهره برداری از ایستگاه امام علی(ع) عین حذف و غصب ولایت و خلافت ایشان در دوران صدر اسلام است. ای علی گویا حذف شما شیوه مردمان نا اهل است.