| کد خبر: 259528 |

◄ بهره برداری از 22 ورودی جدید برای ایستگاه های افتتاح شده مترو

ورودی های دوم (و در صورت نیاز سوم) از جمله زیرساخت های ضروری و لازم هر ایستگاه مترو به حساب آمده و ضمن تسهیل رفت و آمد مسافران و دسترسی آسانتر به ایستگاه ها، در مواقع بحرانی به تخلیه هر چه سریعتر و امن تر شهروندان از داخل ایستگاه کمک می کند.

تین نیوز

به دلیل اهمیت ساخت و بهره برداری هرچه سریعتر ایستگاه های شبکه مترو، معمولاً هر ایستگاه با احداث نخستین ورودی خود افتتاح می شود اما تامین ورودی های دوم و یا در صورت نیاز سوم هر ایستگاه، اقدامی است ضروری که حتما باید مد نظر قرار گیرد و در چند سال اخیر چنین رویه ای در اولویت برنامه های ساخت و سازی شرکت مترو تهران قرار داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در سال 1402 نیز تکمیل 22 ورودی جدید برای ایستگاه های در حال بهره برداری خطوط 3، 4، 6 و 7 مدنظر قرار گرفته است که ارزش تقریبی آنها در مجموع بالغ بر 1600 میلیارد تومان است.

در خط 3 که تکمیل نواقص آن مدتی است جدیتر از همیشه دنبال می شود، ورودی های دوم ایستگاه های سهروردی، خواجه عبدا... انصاری و شهید زین الدین در دستور کار است.

در خط 4 ورودی دوم ایستگاه تئاتر شهر که همراه با سالن فروش بلیت مشترک خطوط 2 و 4 در حال تکمیل است، به همراه ورودی های شرقی و شمالی ایستگاه علامه جعفری از بخش توسعه غربی این خط و نیز ورودی دوم ایستگاه شادمان باید به بهره برداری برسند.

در خط 6 ورودی های جدید ایستگاه های امیرکبیر، بوستان لاله، شهید ستاری، شهید رضایی، شهرک آزمایش، کیانشهر، کارگر، امام حسین (ع)، میدان شهدا و بزرگراه یادگار امام (ره) در صورت تامین منابع مالی لازم، قابلیت افتتاح تا پایان سال جاری را دارند.

در خط 7 نیز 6 ورودی جدید به نامهای ورودی جنوبی ایستگاه بریانک (مخصوص معلولان و افراد کم توان جسمی و حرکتی)، ورودی شرقی ایستگاه شهید دادمان، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل تن دولاب و وردی شمالی ایستگاه میدان کتاب در نوبت بهره برداری قرار گرفته اند.

ایستگاه مترو1

ایستگاه مترو2

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.