| کد خبر: 260055 |

اجرای خط 3 و 6 مترو در منطقه 7 تهران در اولویت است

اجرای خط ۳ و ۶ مترو و تکمیل دسترسی های این خطوط در ایستگاه های بهار شیراز و سپاه و ورودی دوم ایستگاه های سهروردی و قدوسی اولویت های دیگر منطقه را تشکیل می دهند.

تین نیوز

شهردار منطقه ۷ تهران گفت: اجرای خط ۳ و ۶ مترو و تکمیل دسترسی های این خطوط در ایستگاه های بهار شیراز و سپاه و ورودی دوم ایستگاه های سهروردی و قدوسی اولویت های دیگر منطقه را تشکیل می دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه این منطقه ۲.۵ درصد مساحت شهر تهران را در برمی گیرد، اظهار کرد: نهادهای مختلف در این منطقه مستقر هستند و منطقه دارای اماکن شاخص فرهنگی مانند مصلی امام خمینی (ره) است. همچنین خطوط یک، دو، سه، چهار و ۶ مترو از این منطقه عبور می کنند و در مطالعات طراحی خط ۱۰ مترو نیز این منطقه دارای سهم است.

وی در ادامه اولویت های منطقه ۷ را برشمرد و توضیح داد: بازطراحی و اجرای کانال زرین گلاب در محله دبستان نخستین اولویت منطقه است. همچنین اصلاح تقاطع غیرهمسطح میدان سبلان به منظور کاهش بار ترافیکی این نقطه، دیگر اولویت منطقه است.

به گفته آبادیان؛ طراحی و احداث زیرگذر میدان سپاه (احداث زیر گذر خواجه نصیر غربی به صیاد شمال ) سومین اولویت منطقه است.

 شهردار منطقه ۷ ادامه داد: اجرای خط ۳ و ۶ مترو و تکمیل دسترسی های این خطوط در ایستگاه های بهار شیراز و سپاه و ورودی دوم ایستگاه های سهروردی و قدوسی اولویت های دیگر منطقه را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به بحث بازنگری طرح تفصیلی بر مبنای تی. او. دی به عنوان دیگر اولویت منطقه، عنوان کرد: بازنگری طرح تفصیلی محله عباس آباد مبتنی بر بازآفرینی شهری (تی.او.دی) و بازنگری طرح تعریض خیابان شهید مدنی حد فاصل خیابان سبلان تا بزرگراه امام علی (ع) دیگر موضوعات و پروژه های اولویت دار این قسمت از پایتخت است.

شهردار منطقه۷ افزود: پایش و بازنگری طرح تفصیلی منطقه، تعیین حریم امنیتی در سامانه های شهرسازی و بازنگری در پهنه R۲۵۱ در سطح محدوده منطقه ۷ پیشنهاداتی است که برای حل این چالش در بحث عدم ساخت و ساز املاک ارائه می شود.

آبادیان اضافه کرد: موضوع مصلی امام خمینی(ره) دیگر موضوع اولویت دار منطقه است. بررسی نحوه تملک املاک خیابان پاکستان و طرح توسعه مصلی و طراحی اتصال پروژه چهارباغ به مصلی در این موضوع قرار داده شده است.

شهردار منطقه ۷ احداث سوله بحران خیابان شهید اجاره دار و تکمیل پروژه مجموعه ورزشی مرودشت و اجرای فاز دوم آن را از دیگر پروژه های مهم منطقه برشمرد و ادامه داد: تکمیل و فعال شدن مجموعه فرهنگی آیینی صبا که با توقف مواجه شده است می تواند نقش قابل توجهی در ارتقای فرهنگی منطقه و شهر تهران داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث اجرای پروژه میادین میوه و تره بار که از دیگر اولویت های منطقه است، سه زمین برای احداث تحویل دادیم و تحویل دو زمین دیگر را نیز در دستور کار داریم، همچنین در بحث اجرای پروژه های پارکینگ طبقاتی، امسال ساخت سه پارکینگ را در منطقه آغاز می کنیم.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.