| کد خبر: 226203 |

فرماندار اسکو:

هماهنگی بین بخشی و مشارکت جامعه، راهبرد اصلی برنامه شهر سالم سهند است

تین نیوز

فرماندار شهرستان اسکو گفت: اثربخشی اجرای پروژه‌ها و افزایش اعتماد به نظام سلامت دستاورد مشارکت جامعه بوده و هماهنگی بین بخشی و مشارکت جامعه راهبرد اصلی برنامه شهر سالم سهند است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بابک رضی منش در جلسه ارزیابی بین المللی برنامه شهر سالم سهند، اظهار کرد: برنامه شهر سالم، مسیر و برنامه‌ای جامع برای نیل توسعه پایدار در تمامی ابعاد توسعه است‌.

وی با اشاره به اینکه اولین قدم در شروع برنامه شهر سالم سهند در سال ۹۴ تعیین و احصای اولویت‌های برنامه با بهره گیری از روش‌های علمی بود، افزود: عمدتاً گردآوری اولویت‌ها برگرفته از نظرات مردم در بیان مسائل و مشگلات و کاستی تدوین شده است‌.

وی بیان کرد: ساختارسازی و مدیریت کلان برنامه مهم‌ترین وظیفه فرماندار جهت راهبری، هدایت صحیح و امکان نظارت مستمر در این برنامه در گام دوم طراحی و اجرایی شد.

فرماندار شهرستان اسکو تشریح کرد: ایجاد کمیته‌های تخصصی برنامه شهر سالم متناسب با مسائل و مشکلات و تعیین اولویت‌ها از حیث تعداد کمیته‌ها صورت پذیرفت و تشکیل مستمر جلسات کمیته‌های شهر سالم بدون وقفه و به صورت هفتگی در این پنج سال انجام شده است.

وی ادامه داد: رصد مستمر جلسات کمیته‌های تخصصی، اطمینان از تحقق مصوبات، ارزیابی برنامه‌ها و پیگیری روند پیشرفت و تشکیل منظم جلسات هماهنگی کمیته‌های تخصصی در بازه زمانی هر سه یکبار به ریاست فرماندار به طور مداوم در اجرای برنامه اجرایی و هماهنگی بی‌نظیری در بخش‌های مختلف دستاورد این جلسات بود.

وی افزود: ساختار برنامه شهر سالم به گونه‌ای طراحی شده که پایداری طرح تضمین بوده و با تغییر مسئولان، برنامه به مسیر خود ادامه داده است؛ از زمان شروع اجرای طرح نیز ناظر عالی پروژه، دبیر اجرایی و تمامی مسئولان کمیته‌های تخصصی تغییر کرده، ولی برنامه با قدرت و قوت ادامه یافته است.

رضی‌منش، هماهنگی بین بخشی را یک راهبر اساسی در پشبرد اهداف سلامت و از برجسته‌ترین عوامل تعیین کننده‌های اجتماعی در حوزه سلامت دانست و گفت: افزایش مشارکت پذیری سازمان‌ها و درگیر کردن تمامی نهادها برای تامین سلامت جامعه از جمله فواید هماهنگی بین بخشی است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط تنگاتنگی بین سلامت جامعه با مسائل اجتماعی و اقتصادی وجود دارد، بیان کرد: توسعه سلامت از رهگذر روندی از اقدامات سیاسی و اجتماعی، برنامه ریزی و اجرای طرح‌های نوآورانه را پیگیری و عملیاتی کردیم.

وی، نقطه عطف و لازمه استمرار این برنامه را مشارکت جامعه و حضور مردم در عرصه‌های تصمیم گیری و تصیم سازی برشمرد و گفت: اقدامات جامعه محور، مشارکت و مدیریت موضوعات توسط مردم، همراهی آنان را در اجرای طرح‌های سلامت تضمین می‌کند و نتایج بسیار رضایت بخشی از اقدامات جامعه محور در این برنامه به دست آمده است.

فرماندار شهرستان اسکو در پایان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و تنگناهای اقتصادی، بیان کرد: استفاده از ظرفیت و توان داخلی با هدف توانمندسازی اقشار مختلف جامعه در دستور کار شهرستان قرار گرفت و کمیته توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی با تمرکز بر جامعه زنان و اقشار آسیب پذیر شکل گرفته است

وی تاکید کرد: تاکنون نیز اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه آموزش، مهارت آموزی، ایجاد کسب و کارها انجام شده است.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری اسکو، جلسه ارزیابی بین المللی برنامه شهر سالم سهند، توسط سازمان بهداشت جهانی"WHO" به صورت وبینار با کارشناسان برجسته این سازمان، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تبریز در محل سالن شبکه بهداشت و درمان اسکو برگزار شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.