| کد خبر: 203088 |

اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم تشییع سردار سلیمانی در پایتخت

رئیس پلیس راهور پایتخت محدودیت‌های ترافیکی مراسم تشییع سردار سلیمانی را تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور پایتخت محدودیت‌های ترافیکی مراسم تشییع سردار سلیمانی را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، سردار محمدرضا مهماندار  اظهار کرد: به استحضار برسانم با توجه به اینکه مراسم بزرگ برگزاری نماز و تشییع پیکر سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی دوشنبه در تهران برگزار می‌شود، به همین دلیل در مجموعه راهنمایی و رانندگی محدودیت‌هایی را برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم اعمال خواهیم کرد. طبیعتاً در دو مرحله این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: مرحله اول برگزاری نماز است که در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و طبیعتاً برای این مسئله محدودیت‌هایی را خواهیم داشت از جمله اینکه از ابتدای صبح یعنی ۶ صبح محدودیت تردد در خیابان انقلاب از میدان فردوسی تا تقاطع نواب-آزادی اعمال خواهیم کرد که این محدوده کاملاً پاکسازی می‌شود و طبیعتاً از شب قبل یعنی ۱۲ شب کار پاکسازی پارک خودروها هم انجام خواهد شد.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: در نتیجه همین جا از هموطنان عزیز و از همشهریان گرامی تقاضا می‌کنم به هیچ عنوان از ۱۲ شب به بعد، شب قبل از برگزاری مراسم خودروهای خود را حدفاصل میدان فردوسی تا تقاطع نواب-آزادی یعنی خیابان‌های انقلاب و خیابان آزادی پارک نکنند در غیر صورت همکاران من اجباراً این گونه خودروها را به محل دیگری منتقل خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم کاملاً اطراف خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران را هم پاکسازی کنیم. طبیعتاً برای برگزاری نماز این محدودیت پارک شامل خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران و هم چنین بلوار کشاورز تا میدان ولیعصر می‌شود. به همین خاطر در قسمت شمالی هم محدودیت داریم. از خیابان فاطمی به سمت جنوب اجازه تردد خودروها را نمی‌دهیم. به این دلیل که بلوار کشاورز باید کاملاً برای نمازگزاران تخلیه باشد. در قسمت شرقی هم این محدودیت از پل کریم خان به سمت غرب محدودیت اعمال می‌شود و خودروها اجباراً باید به سمت جنوب یعنی خیابان حافظ تردد کنند.

مهماندار تصریح کرد: در قسمت شرقی این محدودیت هم طبیعتاً بزرگراه نواب به سمت شرق خواهد بود که این محدودیت را اعمال می‌کنیم. در قسمت جنوبی این محدودیت هم خیابان جمهوری است که به سمت شمال به سمت دانشگاه تهران محدودیت اعمال خواهد شد اما آن چیزی که حائز اهمیت است در ادامه در بحث تشییع پیکر پاک شهدا خواهد بود که بعد از خروج از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی حرکت خواهند کرد به همین خاطر محدودیت‌ها را مجبور هستیم با وجود حضور گسترده مردم عزیز و شهیدپرور افزایش دهیم. محدودیت ما در خیابان‌های آزادی و انقلاب به شرحی است که خدمت شما عرض می‌کنم.

رئیس پلیس راهور پایتخت بیان کرد: از تقاطع خیابان دماوند و بزرگراه امام علی (ع) به سمت غرب محدودیت به سمت خیابان آزادی اعمال خواهد شد و خودروها اجازه تردد نخواهند داشت. از سمت غرب هم از بعد از میدان آزادی یعنی از دوربرگردان مقابل فرودگاه مهرآباد به سمت شرق این محدودیت اعمال خواهد شد و حدفاصل خیابان دماوند و تقاطع بزرگراه امام علی (ع) تا بعد از میدان آزادی باید تخلیه باشد و خودرویی پارک نباشد تا مراسم تشییع هم به خوبی و هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که می‌خواهند به فرودگاه مهرآباد بروند و یا سرکار بروند در این مسیر نمی‌توانند تردد کنند چون محدودیت داریم، گفت: همین جا به عزیزان توصیه می‌کنم برای فردا پیش‌بینی‌ها لازم را داشته باشند البته درخواست کردیم که اگر ممکن است در محدوده‌هایی که محدودیت داریم زمان را با تاخیر لحاظ کنند و کار را با تاخیر شروع کنند که مشکلی برای کارمندان و دانش‌آموزان ایجاد نشود البته هنوز چیزی ابلاغ نشده است ولی از الان توصیه می‌کنم با توجه به اینکه محدودیت‌ها را از ساعت ۶ صبح در این محدوده‌هایی که بیان کردم اعمال می‌کنیم عزیزان از همین الان پیش‌بینی‌های لازم را برای تردد خود داشته باشند که مشکلی از این نظر ایجاد نشود.

مهماندار یادآور شد: برابر اعلامی که مسئولین امر و برگزارکنندگان داشتند امشب ساعت ۷ بعد از ظهر مراسم وداع با شهدا را در مصلی تهران خواهیم داشت. طبیعتاً پیش‌بینی می‌شود با توجه به حجم گسترده حضور مردم در این مراسم وداع ما خیابان‌های شهید بهشتی، خیابان شهید مطهری و هم چنین به ویژه بزرگراه رسالت در قسمت شمالی از بار ترافیکی قابل توجهی برخوردار شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: ابتدا درخواست من از کسانی که می‌خواهند در این مراسم حضور داشته باشند تقاضا دارم از حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس‌های این مسیر استفاده کنند تا به راحتی دسترسی به مصلی را داشته باشند. اگر کسانی احیاناً با خودرو می‌آیند پارکینگ‌ها پیش‌بینی شده تا از آنها استفاده کنند اما نکته حائز اهمیت این است کسانی هستند که در این محدوده‌ها به صورت مداوم حرکت می‌کنند، تاکید دارم حتماً بین ساعت ۵ بعد از ظهر تا پایان مراسم و حداقل ساعت ۱۱ شب این محدوده ترافیک سنگینی داشته باشد و به همین خاطر کسانی که از این مسیر تردد می‌کنند توصیه می‌کنم یا مسیر خود را تغییر دهند یا زودتر از این مسیر عبور کنند تا مواجه با ترافیک مراسم نشوند.

وی افزود: این محدودیت‌های تردد تا پایان مراسم ادامه داد، البته با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که اتفاق افتاده که این تشییع قرار است در نقاط دیگر کشور هم اتفاق افتد به طور قطع زمان‌بندی که مسئولین برای مراسم تشییع دارند یک زمان‌بندی محدودی خواهد بود. تا هر ساعتی که طول بکشد این محدودیت ادامه دارد و حتی بعد از آن هم خواهد بود چون باید تخلیه این جمعیت و برگشت آنها انجام شود و تا شرایط عادی شود امکان اینکه این مسیر را باز کنیم نداریم. باید جمعیت مسیر را بعد از مراسم تخلیه کنند که معمولاً خود این بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد. بعد از آن شرایط عادی شود می‌توانیم مسیر را باز کنیم.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این محدودیت شامل موتورسیکلت سواران هم می‌شود، گفت: به طور قطع، وقتی می‌گوییم وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتور سیکلت است. خواهش من این است موتورسیکلت سوارانی که می‌خواهند در این مراسم شرکت کنند موتور خود را در نزدیک‌ترین محل پارک کنند و به صورت پیاده وارد جمعیت شوند. اساساً با توجه به حجم گسترده مردم امکان تردد موتور نیست و همکاران من اجازه نخواهند داد ورود موتور سیکلت مزاحمتی را برای پیاده‌هایی که حضور در مراسم دارند، ایجاد کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.