| کد خبر: 184479 |

عملیاتی شدن ساختار جدید حمل‌ونقل شهری زنجان

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: طبق برنامه ریزی ها و تمهیدات انجام گرفته با ایجاد یک تحول اساسی، شکل جدید حمل و نقل درون شهری زنجان از 15فروردین سال 98 در این شهر عملیاتی می شود.

تین نیوز

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: طبق برنامه ریزی ها و تمهیدات انجام گرفته با ایجاد یک تحول اساسی، شکل جدید حمل و نقل درون شهری زنجان از 15فروردین سال 98 در این شهر عملیاتی می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سید اسماعیل موسوی افزود: با پیگیری ها و جلسات متعدد کارشناسی، طرح خطوط ویژه حمل و نقل عمومی در هسته مرکزی شهر و طرح اصلاح ساختار حمل و نقل عمومی زنجان، در مراجع ذی صلاح تصویب شد که از نیمه فروردین سال 98 اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس با تغییر ساختار و اجرای الگوی جدید حمل و نقل درون شهری، خدمات رسانی و دسترسی شهروندان برای تردد در نقاط مختلف شهر زنجان به سهولت امکان پذیر شده و تعداد اتوبوسها در هسته مرکزی شهر به حداقل می رسد.

این مسئول ادامه داد: طبق این برنامه، با ایجاد پایانه های جدید در میدان آزادی و میدان ارتش، مسافران در این پایانه ها پیاده شده و با تعویض اتوبوس و از طریق خطوط ویژه به مرکز شهر دسترسی خواهند داشت.

به گفته موسوی، خط ویژه بصورت رفت و برگشت برای اتوبوس ها در خیابان امام و خیابان سعدی (حدفاصل میدان ارتش و میدان آزادی) در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان ادامه داد: تاکسی ها هم می توانند بصورت زوج و فرد و فقط در مسیر میدان انقلاب به میدان آزادی و میدان انقلاب به سمت میدان ارتش، در داخل خط ویژه تردد کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای رانندگان تاکسی، خط ویژه ای در خیابان زینبیه غربی، (از کنار مسجد مهدیه تا تقاطع سعدی) و همچنین (سبزه میدان به چهارراه امیرکبیر) نیز برای تاکسی ها در نظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: نرخ کرایه های حمل ونقل درون شهری نیز برای مسیرهای جدید اصلاح و تقسیم شده و سعی شده تا شهروندان زنجانی بابت سوار شدن در 2 مسیر، هزینه اضافی پرداخت نکنند که این کار پس از تصویب شورای اسلامی شهر زنجان انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: در کنار این برنامه ها، ارتقای کیفی خدمات نیز مد نظر قرار گرفته و اتوبوس های این سازمان از لحاظ کیفیت نیز بصورت رتبه بندی شده به گروه های هدف خدمات رسانی می کنند.

موسوی افزود: در این میان گروه اول اتوبوس هایی را شامل می شود که بصورت پاره وقت فعالیت خواهند که این مساله به دلیل انجام بازسازی و ارتقای سطح ایمنی وسلیه نقلیه و مرتب شدن وضعیت ظاهری است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان ادامه داد: نوع دوم اتوبوس ها به صورت تمام وقت فعالیت خواهند کرد که تا حدودی زیادی نسبت به گروه اول از وضعیت مناسبی برای جابجایی مسافران برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای بهینه این طرح همکاری شهروندان زنجانی بسیار ضروری است که با نصب بنر در سطح شهر نسبت به اطلاع رسانی لازم اقدام خواهد شد.

شهر زنجان به عنوان مرکز استان با چهار منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.