| کد خبر: 146137 |

درگفت‌وگو تین‌نیوز عنوان شد:

◄ برگزاری اولین نشست مشترک مجلس و شورای‌شهر پنجم در هفته جاری

قرار است در هفته جاری نشست مشترک اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مباحث کلان مدیریت شهری و پیگیری ان برگزار شود، زیرا به اذعان برخی از اعضای شورای شهر، تا حدودی مشکلات قانونی است که مانع از عملکرد کامل می‍شود که آن نیز به دست مجلس شورای اسلامی حل می‌شود.

تین نیوز

قرار است در هفته جاری نشست مشترک اعضای شورای شهر و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مباحث کلان مدیریت شهری و پیگیری آن برگزار شود، زیرا به اذعان برخی از اعضای شورای شهر، تا حدودی مشکلات قانونی است که مانع از عملکرد کامل شورا شده که آن نیز به دست مجلس شورای اسلامی حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محسن علیجانی‌زمانی با اشاره به اهمیت همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شورای شهر، اظهار داشت: در این زمینه لایحه مدیریت واحد شهری نیز در دولت در دست بررسی بوده که باید مورد بررسی و دقت نظر قرار بگیرد تا شاید در مجلس دهم این لایحه تبدیل به قانونی شود که شاهد جهش در سطح مدیریت شهری باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جلسه مشترک میان برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر به منظور تشکیل اتاق فکر و هم‌افزائی و هم‌اندیشی هرچه بیشتر برای مدیریت بهتر شهر، برگزار می‌شود.

وی در ادامه به اهمیت حمل‌ونقل عمومی اشاره داشت و گفت: در این جلسه مشترک ظرفیت‌های حقوقی دو نهاد بررسی شده و نیازها و منابع شهر تهران شناسائی خواهد شد تا با شناخت کامل، اداره شهر با کمترین مشکل همراه باشد.

علیجانی با تاکید بر فعال کردن کمیته مشترک میان مجمع تهران و شورا  ابراز داشت:  تشکیل فراکسیون به جهت ادامه همراهی مجلس و شورای شهر، یکی از مباحثی است که قرار است دنبال شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شناخت حساسیت‌های موجود در شهر یکی دیگر مباحثی است که به آن در این جلسه مشترک توجه می‌شود، یادآور شد: چنین نیست که مسائل تهران جدای از مباحث کشوری باشد و نمایندگان مردم در مجلس خود را در برابر مشکلات شهری نیز مسئول می‌دانند.

علیجانی که عضو کمیته مشترک مجلس و شورای شهر تهران نیز هست، از برگزاری جلسه در هفته جاری خبر داد و گفت: این کمیته برای بررسی اولویت‌ها و ظرفیت‌های پایتخت جهت ارائه گزارش به ۵۱ نفر نماینده مجلس و شورای شهر تهران برگزار خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزاری این قبیل جلسات را دلیل ارائه بهتر و بیشتر خدمات به مردم تهران دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.