| کد خبر: 129072 |

تلاش برای تکمیل فاز سوم خط یک قطارشهری اصفهان

تین نیوز

 اعضای هیأت مدیره سازمان قطارشهری اصفهان و حومه همزمان با نخستین روزهای اردیبهشت امسال، در ادامه بازدیدهای هفتگی خود از روند ساخت ایستگاه امام حسین(ع) اصفهان بازدید کردند.

 

به گزارش خبرگزاری موج، در این بازدید که با حضور شهردار اصفهان و معاونان وی، مشاور عالی شهردار و همچنین مدیران سازمان قطار شهری اصفهان و حومه برگزار شد، آخرین وضعیت ساخت این ایستگاه مورد بررسی قرار گرفت.

 

شهردار اصفهان پس از این بازدید در جلسه بررسی آخرین وضعیت تکمیل خط یک قطارشهری اصفهان، با اشاره به قول مدیریت شهری در خصوص تکمیل فاز سوم خط یک قطارشهری گفت: در حال حاضر اراده جمعی بر تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده از خط یک به شمار می‌رود و باید کاری کنیم که در نیمه نخست سال جاری این اتفاق محقق شود.

 

مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه قرار است قطارشهری اصفهان در ابتدای تیر امسال به ایستگاه آزادی برسد، ادامه داد: در همین راستا باید عزم جدی در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقیمانده وجود داشته باشد و مشکلات احتمالی موجود در این مسیر به سرعت برطرف شود.

 

وی درباره اهمیت تکمیل بخش‌های باقیمانده از خط افزود: تلاش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفت و باید این تلاش‌ها در نیمه نخست امسال به نتیجه مناسبی برسد.

 

معاون مالی اداری شهرداری و سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به کیفیت ساخت ایستگاه‌های قطارشهری اصفهان گفت: ایستگاه قطارشهری میدان امام حسین(ع) باید با بهترین کیفیت ساخته شود و باید اقدامات نهایی در خصوص تکمیل آن اجرایی شود.

 

محمد نورصالحی در خصوص آخرین وضعیت ساخت ایستگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: طرح میدان امام حسین(ع) بعد از ایستگاه باید به سرعت نهایی شود و فرایند اجرای آن بعد از تکمیل ایستگاه به خوبی طی شود.

 

جواد شعرباف، مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در این جلسه، ایستگاه امام حسین(ع) را یکی از ایستگاه‌های مهم خط یک قطارشهری برشمرد و گفت: در حال حاضر فعالیت‌های مختلف عمرانی درباره ساخت ایستگاه در حال انجام است و تلاش ما تکمیل هرچه سریعتر این ایستگاه به شمار می‌رود.

 

وی درباره تکمیل تملیک و آزادسازی مغازه‌هایی که به منظور ورودی جنوب شرقی ایستگاه در نظر گرفته شده، ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از ورودی‌های ایستگاه در جنوب شرقی میدان امام حسین(ع) و نبش خیابان باغ گلدسته قرار گرفته باید هرچه سریعتر آزادسازی و تملیک مغازه‌ها در آن انجام شده و اقدامات لازم در خصوص ساخت ادامه کار انجام شود.

 

مشاور عالی شهردار اصفهان پیرامون اهمیت تعیین تکلیف ورودی غربی ایستگاه امام حسین(ع) اضافه کرد: با توجه به ضرورت تکمیل بخش‌های باقیمانده از ایستگاه میدان امام حسین(ع) تعیین تکلیف ورودی غربی ایستگاه و حفظ وضعیت موجود به دلیل کارکرد جدید میدان امام حسین(ع) نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید در 10 روز آینده انجام شود.

 

گفتنی است، با بهره‌برداری بخشی از خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون 11 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا تختی از ساعت 7 صبح تا 15 هر روز در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.

 

فاز اول و دوم خط یک متروی اصفهان که هم‌اکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته، از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا، به ایستگاه تختی می‌رسد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.