| کد خبر: 265474 |

اسامی سه فرودگاه برتر کشور اعلام شد

دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه های تبریز، اصفهان و مهرآباد را به عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در آبان ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد.

تین نیوز

دفتر برنامه ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه های تبریز، اصفهان و مهرآباد را به عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در آبان ماه ۱۴۰۲ به لحاظ شاخص رضایت معرفی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با شاخص رضایت ۷۵.۲ درصدی در آبان ماه به عنوان فرودگاه برتر، فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با شاخص رضایت ۷۵.۱ درصدی به عنوان فرودگاه دوم و فرودگاه بین المللی مهرآباد با شاخص رضایت ۷۱.۳ به عنوان فرودگاه سوم کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی معرفی شدند.

گزارش شاخص رضایت فرودگاه های کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش خدمات فرودگاهی مهرماه ۱۴۰۲ در حالی است که شاخص رضایت فرودگاه های تبریز، اصفهان و مهرآباد در مهرماه به ترتیب ۷۸.۳، ۷۵.۷ و ۷۱.۸ بوده است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز موفق شد برای دومین بار متوالی در سال جاری، عنوان نخست فرودگاه های برتر کشور را به خود اختصاص دهد. فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با ثبت میانگین شاخص رضایت ۷۵.۱ در جایگاه دوم فرودگاه های برتر کشور قرار گرفت و فرودگاه بین المللی مهرآباد با میانگین شاخص ۷۱.۳ سوم شد.

در همین راستا، فرودگاه یزد با میانگین شاخص رضایت ۷۱.۲ چهارم شد؛ فرودگاه بندرعباس با رسیدن به شاخص رضایت ۷۱ درصد در جایگاه پنجم قرار گرفت و فرودگاه شیراز با ثبت شاخص رضایت ۷۰.۳ درصد، ششم شد.

فرودگاه های مشهد، زاهدان و اهواز نیز به ترتیب با میانگین شاخص رضایت ۶۶.۲، ۶۵.۷ و ۵۹.۳ درصد در رده های هفتم تا نهم قرار گرفتند.

این در حالی است که میانگین شاخص رضایت فرودگاه های کشور در آبان ماه به ۶۹.۷ درصد رسید که این میزان نسبت به مهرماه، ۰.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

در آبان ماه، ۲۷۷ هزار و ۲۶۱ بازخورد در درگاه های مختلف سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی به ثبت رسید که از این تعداد، ۱۵۴ هزار و ۲۲۵ نظر، معادل ۵۵.۶ درصد کل آرا، حاکی از رضایت کامل مسافران و مستقبلین از خدمات فرودگاه های منتخب طرح بود. ۴۷ هزار و ۱۱ نفر معادل ۱۷ درصد رای دهندگان، از خدمات فرودگاه های طرح جامع سنجش و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی رضایت نسبی داشتند.  

در آبان ۱۴۰۲، بیشترین میزان رضایت مسافران و مستقبلین از تسهیلات و خدمات ارائه شده در فرودگاه های کشور با شاخص رضایت ۷۵.۶ درصد، مربوط به نمازخانه ها گزارش شد.

در نظرسنجی از نمازخانه ها، ۳۳ هزار و ۴۶۷ نفر شرکت کردند که از این تعداد، ۲۰ هزار و ۵۶۹ نفر، معادل ۶۱.۵ درصد کل شرکت کنندگان، از خدمات ارائه شده در نمازخانه های فرودگاهی رضایت کامل داشتند.

جایگاه دوم خدمات برتر، با میانگین شاخص رضایت ۷۴.۳ درصد به سرویس های بهداشتی و امکانات جانبی، مانند نمازخانه ها تعلق گرفت و گروه اطلاعات پرواز، با میانگین شاخص رضایت ۷۲.۶ درصد سومین گروه در ارائه خدمات برتر فرودگاهی شناخته شدند.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.