| کد خبر: 242316 |

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

◄ فرودگاه بین المللی زاهدان گواهینامه فرودگاهی دریافت کرد

با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، دومین گواهینامه فرودگاهی با استناد به مقررات جدید فرودگاهی به فرودگاه بین المللی زاهدان اهدا شد .

تین نیوز

با حضور محمدی بخش، معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران فرودگاهی و مقامات کشوری و لشگری؛ دومین گواهینامه فرودگاهی کشور پس از فرودگاه بین المللی بندرعباس توسط رئیس سازمان به فرودگاه بین المللی زاهدان اهدا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این مراسم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و همچنین تقدیر و تشکر از مسئولان استان سیستان و بلوچستان خصوصا استاندار کوشا، پرتلاش و مسئولیت پذیر این استان  گفت : امروز جلوه بسیار خوبی از همکاری و همیاری نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در تمامی سطوح در استان قابل مشاهده است و در هر جا که همدلی و همکاری وجود داشته باشد توسعه و پیشرفت، بیشتر و سریعتر اتفاق می افتد.

محمدی بخش ادامه داد: در تمامی جلسات مهم که در سطح کلان کشور تشکیل می شود نام استان سیستان و بلوچستان نهادینه شده است. 

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن اشاره به جلسات برگزار شده با مقامات کشور چین افزود: در تمامی بخش های مذاکره از جمله در حوزه های بنادر، راه آهن و بخش هوایی، بخش عمده و مهم  مذاکرات در مورد استان سیستان و بلوچستان است. 

محمدی بخش با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که برای تمامی مقامات و مسئولان کشور لازم الاجراست بیان کرد: همین امر که دومین گواهینامه فرودگاهی پس از فرودگاه استان هرمزگان به فرودگاه استان سیستان و بلوچستان اهدا می شود از نگاه نظام به نحوه توسعه زیرساخت های کشور پیام روشنی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: این که امروز این فرودگاه در تراز فرودگاه‌های بین المللی قرار گرفت و امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر از جمله ایرباس ۳۸۰ در آن امکان پذیر است بسیار مهم است.

محمدی بخش در خصوص توسعه صنعت هوایی در استان گفت: تعداد پروازهای هفتگی استان قابل توجه میباشد. لیکن نیاز بر توسعه بیشتر وجود دارد و نیروهای مسلح با تمامی توان در این راه همکاری می کنند و ما نیز در  همه حوزه ها در تلاش هستیم و تمامی امکانات خود را به کار گرفتیم تا زیرساخت­های لازم را فراهم کنیم و با همکاری هم امنیت پایدار را برقرار کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص توسعه سواحل مکران و چابهار که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، گفت: در حوزه هوایی خود را مکلف بر توسعه استان کردیم زیرا معتقد هستیم اگر بخش هوایی توسعه نیابد هیچ بخشی از جمله بخش پزشکی، اورژانس، امداد و ترانزیت حمل و نقل هوایی توسعه نخواهد یافت و از این جهت استان سیستان و بلوچستان مورد توجه ما است.

 محمدی بخش با اشاره به اهمیت بحث لجستیک هوایی بیان کرد:  لجستیک هوایی الزاما در حوزه نظامی نیست و باید در بخشهای غیر نظامی نیز فعال شود. هواپیماهای باری ما در چند ماه اخیر به ۱۱ فروند افزایش یافته و قطعا باید به توسعه واردات و صادرات بار توجه کنیم و انتظار این است که زاهدان و چابهار  به دروازه شرقی و هاب کشور در حوزه صادرات و واردات تبدیل شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص افزایش پروازهای زیارتی کشور که دستور ریاست جمهوری است، بیان کرد: پس از ۱۲ سال پروازهای دمشق را مجددا از تهران و کرمان برقرار کردیم و در گام بعدی پروازهای این استان به مقاصد زیارتی برقرار خواهد شد.

محمدی بخش در خصوص  اقدامات انجام یافته در ایام نوروز اضافه کرد: در ایام نوروز رکورد تاریخی رقم خورد و دو و نیم میلیون مسافر را جابجا کردیم که در سال قبل این تعداد ۵۰۰ هزار نفر بود  و این اتفاق خوبی بود که در حوزه هوایی رقم خورد.

وی در خصوص استراتژی صنعت هوایی گفت: امروز الویت ما تامین هواپیماهای ۵۰ تا ۱۵۰ نفره است زیرا درخواست همه استانها توسعه شبکه پروازی بین استانی و برقراری و استمرار پروازها است.

 محمدی بخش در خصوص فرودگاه چابهار بیان کرد: جلساتی را با متولیان و مسئولان کشوری و لشگری داشته ایم. برای توسعه استان تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد. ضمن اینکه ماموریتهای اساسی و مهم نیروهای مسلح هم باید حفظ و رعایت شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: ساخت فرودگاه جدید حداقل ۵ سال زمان خواهد برد و تا تکمیل فرودگاه جدید باید نقائص و مشکلات  فرودگاه فعلی برطرف شود و پس از راه اندازی فرودگاه جدید نیز این فرودگاه به کار خود ادامه خواهد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.