| کد خبر: 241702 |

◄ مجموع پروازهای بین المللی ۴۴ درصد رشد کرد

در این مدت ۳۹۹ هزار و ۴۱۵ سورتی پرواز با میانگین ماهانه ۳۳ هزار و ۲۸۵ سورتی پرواز انجام شد که در بخش پروازهای بین‌المللی حدود ۱۹۲ درصد رشد داشته است.

تین نیوز

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد مجموع پروازهای آسمان ایران در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ خبر داد و گفت: در این مدت ۳۹۹ هزار و ۴۱۵ سورتی پرواز با میانگین ماهانه ۳۳ هزار و ۲۸۵ سورتی پرواز انجام شد که در بخش پروازهای بین‌المللی حدود ۱۹۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا سیدی درباره عملکرد پروازی فرودگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۰، افزود: انجام ۳۹۹ هزار و ۴۱۵ سورتی پرواز با میانگین ماهانه ۳۳ هزار و ۲۸۵ سورتی پرواز حاکی از رشد ۴۴ درصدی کل پروازها نسبت به سال ۱۳۹۹ است.

وی گفت: فرودگاه‌های کشور در سال گذشته میزبان ۱۷۴ هزار و ۴۶۵ پرواز داخلی بودند که به‌طور میانگین ماهانه ۱۴ هزار و ۵۳۹ سورتی پرواز انجام شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ ، حاکی از افزایش ۱۹ درصدی است.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه بیشترین رشد در بخش پروازهای بین‌المللی رخ داده است، ادامه‌داد: کرونا در مدت ۲ سال شرایط سختی را برای صنعت هوانوردی جهان رقم زد به‌طوری که پروازهای بین المللی به شدت کاهش پیدا کرد اما رفته رفته این آمار فزونی یافت و گرچه هنوز به آمار دوران پیش از کرونا بازنگشته‌ایم اما روند رو به رشد حاکی از افزایش پروازها در این بخش است.

سیدی بیان‌داشت: در سال ۹۹، تعداد نشست و برخاست‌های پروازهای بین المللی ۱۶ هزار و ۱۴۵ سورتی بود، این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ این رقم ۱۹۲ درصد رشد داشته و به ۴۷ هزار و ۹۶ سورتی پرواز رسیده است.

به گفته وی، در سال گذشته ماهانه سه‌هزار و ۹۲۵ سورتی پرواز بین‌المللی از فرودگاه‌های کشور انجام شده است.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه‌کرد: بر این اساس پروازهای داخلی ٢٧هزار و ۸۶۳ سورتی و نشست و برخاست‌های بین‌المللی ٣٠هزار و ۹۵۱ سورتی افزایش داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.