| کد خبر: 234577 |

وارسی پروازی سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری در ١۴ فرودگاه کشور

سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری و طرح‌های خروجی و ورودی ۱۴ فرودگاه کشور در مرداد و روزهای ابتدایی شهریور سال جاری مورد وارسی پروازی قرار گرفت.

تین نیوز

سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری و طرح‌های خروجی و ورودی ۱۴ فرودگاه کشور در مرداد و روزهای ابتدایی شهریور سال جاری مورد وارسی پروازی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در ماه مرداد و روزهای ابتدایی شهریورماه سال جاری، سامانه‌های ناوبری و کمک‌ناوبری و طرح‌های ورودی و خروجی ۱۴ فرودگاه کشور شامل سامانه‌هایی مانند VOR، DVOR/DME و ILS توسط هواپیمای فلایت چک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وارسی پروازی شدند. در مردادماه، عملیات وارسی پروازی سامانه‌های ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌های گرگان، کلاله، مشهد، باند ۲۹ راست مهرآباد، سنندج، ماهشهر، آبادان، بجنورد و گچساران انجام شد و در این ماه عملیات وارسی منطقه شمال و شرق کشور با وارسی پروازی طرح‌های پروازی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در روز شنبه ۳۰ مردادماه و وارسی پروازی سامانه VOR/DME فرودگاه بجنورد در روز یکشنبه ۳۱ مردادماه به پایان رسید.

عملیات وارسی پروازی فرودگاه‌های کشور در روزهای ابتدایی ماه شهریور نیز ادامه پیدا کرد و در این عملیات فرودگاه‌های ذیل مورد وارسی پروازی قرار گرفتند و صحت عملکرد دستگاه‌های ناوبری و کمک‌ناوبری در آنها مطابق استانداردهای موجود تایید شد.

در عملیات وارسی پروازی، روز دوشنبه مورخ دوشنبه یکم شهریورماه وارسی پروازی سامانه DVOR/DME فرودگاه بیرجند، روز دوشنبه یکم شهریورماه وارسی پروازی سامانه VOR/DME فرودگاه طبس و روز سه‌شنبه دوم شهریورماه وارسی پروازی سامانه ILS /DME فرودگاه اصفهان انجام شد.

در این ماه همچنین با انجام عملیات وارسی پروازی سیستم کمک ناوبری ILS فرودگاه بین المللی شیراز توسط هواپیمای فلایت چک ، صحت عملکرد دستگاه تایید شد. در ادامه این عملیات نیز مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سامانه‌های کمک ناوبری DVOR/DME و طرح‌های ورودی و خروجی مبتنی بر آن در فرودگاه یاسوج را وارسی و عملیاتی اعلام کرد. سامانه‌های مذکور با توجه به شرایط توپوگرافی استان کهگیلویه و بویراحمد، نقش حیاتی در بالا بردن ایمنی پروازها ایفا می‌کنند.

لازم به توضیح است علی‌رغم محدودیت‌های شرایط اپیدمی کرونا و کاهش پروازها، جهت حفظ ایمنی همین تعداد پرواز در مسیرهای پروازی کشور، فعالیت‌های وارسی پروازی پیوسته در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.