| کد خبر: 232287 |

در جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان؛

بازبینی سرعت مجاز در معابر شهری قزوین بررسی شد

موضوع بازبینی سرعت مجاز در معابر شهری بر اساس بازنگری جدید آیین‌نامه طراحی معابر شهری، در جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان بررسی شد.

تین نیوز

موضوع بازبینی سرعت مجاز در معابر شهری بر اساس بازنگری جدید آیین‌نامه طراحی معابر شهری، در جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ در جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان که با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، موضوع بازبینی سرعت مجاز در معابر شهری بر اساس بازنگری جدید آیین‌نامه طراحی معابر شهری مورد بررسی قرار گرفت.

شیما زرآبادی‌پور، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در این جلسه اظهار کرد: بازنگری جدید آیین‌نامه، تا حد زیادی میزان سرعت مجاز وسایل نقلیه را کاهش داده؛ به طوری که حداکثر سرعت مجاز در خیابان‌های شهری از 60 به 50 کیلومتر بر ساعت کاهش یافته است و بر این اساس در داخل شهر نباید سرعت بیش از 50 کیلومتر بر ساعت اتفاق بیفتد.

 او افزود: طبق آمار، 80 درصد تصادفات درون‌شهری جرحی و فوتی مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است که این نشان می‌دهد سرعت وسایل نقلیه در معابر بالاست و نیاز به اصلاح دارد.

این مسئول ادامه داد: بررسی سرعت مجاز در معابر طبق آیین‌نامه جدید صورت گرفته و مقرر است در کمیته فنی شورای ترافیک استان کارشناسی شود.

در این جلسه همچنین موضوعاتی مانند طراحی پارکینگ بوستان دهخدا و درخواست سازمان فضای سبز برای بازپیرایی این بوستان، ضرورت ایجاد کندرو برای جایگاه گاز طبیعی در میدان مادر با توجه به صف طولانی این جایگاه و وقوع تصادفات و خطرساز بودن آن و اصلاح و جابه‌جایی گذرهایی در برخی نواحی منفصل شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.