| کد خبر: 207264 |

◄ ابلاغ مصوبات ستاد تسهیلات نوروزی به فرودگاه های کشور

بر اساس مصوبات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با توجه به شرایط خاص و سرویس تمام تجهیزات، فرودگاه ها تا حد امکان از درخواست اعزام مامور از ستاد خودداری و آمادگی لازم برای شرایط جوی غیرمترقبه و انعکاس موارد پیش آمده در خصوص ویروس کرونا را حفظ کنند.

تین نیوز

بر اساس مصوبات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با توجه به شرایط خاص و سرویس تمام تجهیزات، فرودگاه ها تا حد امکان از درخواست اعزام مامور از ستاد خودداری و آمادگی لازم برای شرایط جوی غیرمترقبه و انعکاس موارد پیش آمده در خصوص ویروس کرونا را حفظ کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، غلامرضا رستمیان مشاور مدیرعامل در امور اجرایی فرودگاه ها مصوبات کمیته تسهیلات نوروزی را به مدیران فرودگاه ها ابلاغ و تاکید کرد: برای جلوگیری از تعدد ارسال دستورالعمل ها و یا بخشنامه ها، تمام موارد برای ارسال به فرودگاه های کشور از طریق حوزه مشاور اجرایی مدیرعامل انجام می شود.

بر اساس مصوبه های ابلاغی، تمام فرودگاه ها می بایست ضمن تشکیل ستاد تسهیلات سفر استانی و خدمات نوروز 99، صورت کشیک جانشینان مدیران و کارکنان مسوول برای ایام نوروز در بازه زمانی 25 اسفند تا  15 فروردین را مشخص کنند.

همچنین  حوزه های فرودگاهی بر عملکرد خدماتی، تسهیلاتی، بازرگانی و عملیاتی مرتبط با شرح وظایف خود برای جلوگیری از تضییع حقوق مسافران به طورمستمر نظارت کنند. 

تمام اداره های ستادی و فرودگاهی می بایست برای هرگونه هماهنگی در بازه زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین به معرفی کتبی یک نماینده تام الاختیار برای انجام جلسات و پیگیری امور بپردازند و خروجی فعالیت های تمام کمیته ها به صورت یکپارچه در فضای مجازی و رسانه ها از طریق روابط عمومی شرکت انعکاس پیدا کند.

تعمیر و سرویس تجهیزات تهویه مطبوع و هواساز در سطح کیفی و کمی بسیار بالا حداقل هفته ای یکبار، اعلام نواقص تجهیزات فرودگاه و نیز نیازمندی های ملزومات یدکی و مصرفی  به اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی، تقویت سیستم اعلام پرواز(FIDS) و سامانه 199، آمادگی لازم برای شرایط جوی غیرمترقبه و جاری شدن سیل، انعکاس موارد پیش آمده در خصوص ویروس کرونا به حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، پیش بینی هواشناسی دقیق و ارسال آن به فرودگاه ها از روش های جاری و همچنین از طریق مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، انجام کارهای فرهنگی و ایجاد فضای مفرح در چهارچوب دستورهای اسلام و ممانعت از ایجاد فضای یاس و ناامیدی، ضدعفونی کردن تمام قسمت های فرودگاهی و ستادی(مرکز کنترل فضای کشور و واحدهای عملیاتی به صورت ویژه) حتی موتورخانه ها و فضای سبز و خرید و تهیه مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز اداره ها تا پایان اردیبهشت ماه از جمله مصوبات کمیته تسهیلات نوروزی است.

بر اساس دستورالعمل صادر شده، با توجه به شرایط خاص کشور برای مقابله با ویروس کرونا و سرویس تمام تجهیزات، فرودگاه ها باید تا حد امکان از درخواست اعزام مامور از ستاد خودداری کنند، استفاده از وسایل مشترک عملیاتی اعم از هدست و هندست و غیره ممنوع شود و رصد بین المللی واحدASQ  در خصوص موارد مرتبط با کرونا انجام شود.

جلسه ستاد تسهیلات نوروزی 14 اسفند برای جلوگیری از تعدد دستورالعمل ها و جلوگیری از موازی کاری های احتمالی، با حضور مدیران کل ستادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.