| کد خبر: 199822 |

◄ ابلاغ دستورالعمل عملیات زمستانی در فرودگاه مهرآباد

دستورالعمل نهایی عملیات زمستانی فرودگاه مهرآباد شامل وظایف و اقدامات استاندارد تمام واحدهای خدمت رسان ابلاغ شد.

تین نیوز

دستورالعمل نهایی عملیات زمستانی فرودگاه مهرآباد شامل وظایف و اقدامات استاندارد تمام واحدهای خدمت رسان ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، این دستورالعمل، با هدف هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق جهت آماده‌سازی واحدها، ارگان‌های نظامی، شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ کننده برای آمادگی برای رویارویی برودت هوا، نزولات جوی و پدیده برف و یخبندان ابلاغ شد.

به گفته میرسعید صفی نیا، مدیرکل فرودگاه مهرآباد، در این فرودگاه تاکنون کمیته عملیات زمستانی تشکیل و تمرین برف روبی و اطلاع‌رسانی به ایرلاین‌ها از طریق صدور اطلاعیه هوانوردی(SNOTAM) انجام شده است.

همچنین در این راستا میتوان به اقداماتی از جمله پاکسازی سطوح پروازی (طبق بخشنامه شماره CIR1214 سازمان هواپیمایی کشوری) و آماده‌سازی آن برای نشست و برخاست هواپیماها بر اساس اولویت‌بندی کتاب AIP، پاکسازی خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به ورودی ترمینال‌ها، به کارگیری دستگاه ضریب اصطکاک، تشکیل کارگروه تصمیم‌گیری برای از سرگیری و اولویت بندی پروازها به صورت محدود اشاره کرد.

صفی نیا پاکسازی و یخ زدایی بدنه هواپیما، استفاده از پله‌های مسقف، پاکسازی کامل اطراف هواپیما(Safety Zone Area و بدنه هواپیما)، اتخاذ تدابیر لازم در حد فاصل اتوبوس تا هواپیما برای جلوگیری از سُرخوردن مسافران، حفظ سطح ایمنی در ارایه خدمات هوانوردی و فرودگاهی و هماهنگی با کارگروه تصمیم‌گیری برای از سرگیری پروازها با توجه به ظریف محدود فرودگاه مهرآباد را از وظایف هندلینگ کننده ها عنوان کرد.

وی گفت: شرکت های هندلینگ کننده باید ضرورت به کارگیری ناظران Wing Walker در زمان جابه جایی هواپیما، حضور نماینده پاسخگو به مسافران در ترمینال ها، اجرای محدودیت تردد در شرایط دید کم و وجود برف و یخ و لغزندگی، حفظ سطح ایمنی در ارایه خدمات هوانوردی و فرودگاهی، ارایه توصیه های لازم به پرسنل و کارکنان ذیربط، همکاری و هماهنگی با کارگروه تصمیم گیری جهت از سرگیری پروازها با توجه به ظریف محدود فرودگاه مهرآباد را مورد توجه قرار دهند.

صفی نیا گفت: هندلینگ کننده های سامان و ایران ایر و همراه کوشا کیش تنها شرکت‌های مجاز به ارایه خدمات De-Icing هواپیماهای مسافربری هستند که آنها نیز باید مجوز دریافت شده از سازمان هواپیمایی کشوری را ارسال کنند. شرکت‌های هواپیمایی نیز باید  پاکسازی رمپ و محل های در اختیار و همکاری در ارایه خدمات ایمن و مطلوب در زمان بارش را انجام دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.