| کد خبر: 193877 |

◄ برگزاری موفق تمرین کامل طرح اضطراری در فرودگاه اردبیل

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل از برگزاری موفق ششمین تمرین کامل دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه های کشور در سال 98 با رویکرد حفظ و ارتقای آمادگی ارگان ها و سازمان های امدادرسان در مواجهه با سانحه در فرودگاه اردبیل خبر داد.

تین نیوز
مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل از برگزاری موفق ششمین تمرین کامل دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه های کشور در سال 98 با رویکرد حفظ و ارتقای آمادگی ارگان ها و سازمان های امدادرسان در مواجهه با سانحه در فرودگاه اردبیل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه های اردبیل، سید فخرالدین هاشمی ضمن اعلام این خبر گفت: تمرین کامل طرح اضطراری امسال در فرودگاه اردبیل علاوه بر دنبال کردن اهدافی نظیر ارزیابی توان عملیاتی سازمان ها در زمان بروز سوانح هوایی و نحوه فرماندهی واحد، هماهنگی و ارتباطات در مدیریت بحران های مذکور، آشنایی سازمان ها و ارگان های ذیربط در هنگام بحران با مناطق عملیات پروازی و نحوه دسترسی به این مناطق را نیز به دنبال داشت. به همین دلیل سناریوی انفجار و آتش سوزی در اثر برخورد هواپیمای مسافربری در حال نشستن در انتهای باند متقاطع این فرودگاه تدوین شد.

وی افزود: این تمرین با حضور مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مدیران و ارزیابان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و مسوولان مرتبط استانی به منظور ارزیابی سه مولفه مهم «فرماندهی ،هماهنگی ،ارتباطات» و مهندسی سطح کیفی و کمی نیروها و تجهیزات برگزار شد.

هاشمی توضیح داد: مانور کامل طرح اضطراری با حضور 200 نفر نیروهای امداد و نجات و همچنین 10 خودرو از حوزه های ایمنی و امنیتی فرودگاه و سازمان های عملیاتی و امدادی استان درمدت زمان 75 دقیقه برگزار و در این تمرین از خودروهای آتش نشانی به روز شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و خودروی امداد و نجات فرودگاهی استفاده شد.

وی افزود: تمام مراحل تمرین توسط ارزیابان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری با استفاده از چک لیست های بین المللی و ملی بررسی و در جلسه توجیهی نقاط قوت و ضعف تمرین ارزیابی شد.

این تمرین که مقدمات اجرایی آن از 90 روز قبل با برگزاری جلسات متعدد برنامه ریزی شده بود، امروز، چهاردهم مرداد ماه به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.