| کد خبر: 193343 |

◄ ظرفیت لازم برای برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه اردبیل وجود دارد

مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل با اشاره به وجود ظرفیت‎های لازم برای برقراری پروازهای خارجی گفت: ما تمایل زیادی داریم که بتوانیم پروازهای خارجی را در این فرودگاه برقرار کنیم.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل با اشاره به وجود ظرفیت‎های لازم برای برقراری پروازهای خارجی گفت: ما تمایل زیادی داریم که بتوانیم پروازهای خارجی را در این فرودگاه برقرار کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سید فخرالدین هاشمی در این باره گفت: خوشبختانه زیرساخت‎های فرودگاه اردبیل آماده است و با وجودی که در AIP، زمان کاری ما 12 ساعت ثبت شده است در صورت درخواست شرکت‎های هواپیمایی در ساعاتی خارج از آن هم آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون در کل فرودگاه اردبیل عملیات بهسازی در حال اجرا است، گفت: با این وجود نمی‎گذاریم محدودیت‎های ناشی از اجرای این پروژه‎ها بر روی افزایش پروازها تاثیر بگذارد.

هاشمی با بیان اینکه اکنون فرودگاه اردبیل دارای سه ترمینال است که یکی از آنها در آینده‎ای نزدیک با حضور مقامات ارشد کشور به بهره‎برداری رسمی خواهد رسید، گفت: همگی این ترمینال‎ها ظرفیت لازم برای پروازهای خارجی را دارند که در صورت برقراری پروازها یکی از این ترمینال‎ها را به آن اختصاص می‎دهیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته پروازهای حج تمتع، حج عمره، عتبات عالیات، استانبول و پروازهای موردی به آنتالیا، باکو در فرودگاه اردبیل انجام شده است، ادامه داد: اکنون باند اصلی فرودگاه در حال بهسازی است که تا یکسال دیگر آماده بهره‎برداری می‎شود و برای همین از باند دوم با ظرفیت نشست و برخاست هواپیماهای بدنه متوسط همچون ایرباس 320 و بوئینگ 737 و 727 استفاده می‎کنیم که این هواپیماها برای پروازهای خارجی مناسب هستند و مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل فرودگاه‎های استان اردبیل در پایان با تاکید بر تمایل زیاد استان و فرودگاه برای برقراری پروازهای خارجی و افزایش پروازهای داخلی گفت: برای برقراری پروازهای خارجی، استاندار و ما در حال رایزنی با شرکت‎های هواپیمایی هستیم که در مورد افزایش پروازهای داخلی به امیدخدا از 9 مرداد، کیش ایر با برقراری دو پرواز رفت و برگشت، در روزهای چهارشنبه و جمعه، به مقصد تهران به جمع دو شرکت هواپیمایی فعال در این فرودگاه یعنی ایران ایر و آسمان می‎پیوندد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.