| کد خبر: 192810 |

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توضیح داد:

◄ جزئیات ساخت و نصب رادار بومی در شرکت فرودگاه‌ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از عقد قرارداد با برخی از مراکز تحقیقاتی برای ساخت رادار خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از عقد قرارداد با برخی از مراکز تحقیقاتی برای ساخت رادار خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیاوش امیرمکری صبح امروز (30 تیرماه) در حاشیه افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: امروز شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افتخار دارد که دو پروژه مهم شرکت در حوزه ایمنی را به بهره‌برداری برساند.

وی در ادامه افزود: با نصب سامانه راداری در منطقه صعب‌العبور و مرتفع کوشک بزم ما از امروز پوشش راداری و نظارتی بر پروازهای عبوری و هم پروازهایی که در فرودگاه‌های کشور نشست‌وبرخاست دارند را در رادار TMA مهرآباد به صورت کامل خواهیم داشت.

امیرمکری با بیان اینکه  پوشش این سامانه راداری برای مسیرهای هوایی به شعاع 400 کیلومتر برای ارائه سرویس‌های تقرب در فرودگاه مهرآباد است و برای فرودگاه امام در فاصله 60 تا 70 مایلی خواهد بود، گفت: با این پوشش تا سطح باند فرودگاه را ما می‌توانیم هواپیماهایی که در فرودگاه‌های ما نشست‌وبرخاست می‌کنند را تحت نظارت خودمان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: راداری که امروز به بهره برداری رسید جایگزین دو تا از رادارهایی است که در 20 سال گذشته در دو منطقه، فرودگاه مهرآباد و ایستگاه کوشک بزم قبلاً نصب شده بود اما با توجه به قدمت این تجهیزات نیاز به‌روزرسانی داشت.

به گفته او؛ خوشبختانه راداری با سطح بالای تکنولوژی روز دنیا نصب و بهره‌برداری شد اما نکته مهم در این پروژه بخش نصب و راه‌اندازی بود که با توجه به محدودیت‌هایی که برای ما در خصوص تردد اتباع خارجی به کشورمان ایجاد شده بود نصب این تجهیزات بلاتکلیف مانده بود که خوشبختانه با همت و تلاش همکاران بنده در بخش عملیات هوانوردی توسط این همکاران متخصص این سیستم نصب شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن این رادار نیاز به عملیات وارسی پرواز بود، تصریح کرد: برای اولین بار همکاران بنده در مرکز وارسی پرواز موفق شدند فلایت چک این دستگاه را انجام بدهند که امروز این پروژه به دست مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

او گفت: این سیستم بعد از برجام خریداری شده بود که خوشبختانه همکاران بنده توانستند به‌موقع با پیگیری‌هایی که انجام شد به داخل کشور وارد کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: قراردادهایی برای ساخت رادار با مراکز تحقیقاتی بسته‌ایم.

امیر مکری با بیان اینکه پروژه دومی که امروز با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی افتتاح شد افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری بود افزود: از این مرکز در دو بخش استفاده خواهد شد که مهترین بخش آن بحث پایش ایمنی است چرا که یکی از مهمترین و اساسی ترین موضوع درهوانوردی دنیا رعایت امینی و سلامت پروازها است.

وی ادامه داد: ما با افتتاح این مرکز تلاشمان بر این است که سوانح و حوادث را در فرودگاه‌های کشور با یک نگاه پیشگیرانه به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها وناوبری هوایی ایران تاکید کرد: با توجه به انتقال اطلاعات و اتصال فرودگاه‌ها به این مرکز در هر زمانی که  بحرانی در فرودگاهی رخ بدهد اعضای ستاد بحران در این محل تشکیل جلسه خواهند داد و با نظارت و مدیریتی که صورت می‌گیرد خسارت ناشی از سوانح و حادثه به حداقل خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.