| کد خبر: 192349 |

◄ فرودگاه رامسر؛ به دنبال رفع موانع پروازی و افزایش ظرفیت خدمت‎رسانی

مدیرکل فرودگاه‎های مازندران با اشاره به وجود برخی موانع پروازی که موجب می‎شود ظرفیت‎های این فرودگاه به خوبی مورد استفاده قرار نگیرید گفت: به دنبال رفع موانع پروازی و افزایش ظرفیت خدمت‎رسانی به مردم منطقه هستیم.

تین نیوز
مدیرکل فرودگاه‎های مازندران با اشاره به وجود برخی موانع پروازی که موجب می‎شود ظرفیت‎های این فرودگاه به خوبی مورد استفاده قرار نگیرید گفت: به دنبال رفع موانع پروازی و افزایش ظرفیت خدمت‎رسانی به مردم منطقه هستیم.
 
 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران،  سعداله وطنخواه در این باره گفت: اکنون فرودگاه رامسر دارای دو باند است. باند قدیم آن 1500 متر طول دارد که فعلا برای نشست و برخاست هواپیماهایی همچون ATR مناسب است اما در کنار این یک باند بتنی جدید نیز با طول 2300 متر ساخته شده است که به دلیل وجود موانع پروازی در اطراف آن تنهای قابلیت استفاده ایمن از 1100 متر آن وجود دارد و در عمل نمی‎توانیم از ظرفیت آن بهره‎برداری کنیم.

وی با اشاره به تشکیل جلساتی در ستاد شرکت فرودگاه‎ها و همچنین در سطح استان مازندران در مورد رفع موانع پروازی فرودگاه رامسر گفت: طرح جامع در حال مطالعه است و فصل سوم آن به اتمام رسیده به پیمانکار سپرده شده است که تا چند ماه آینده ابلاغ و برای اجرا آماده می‎شود. در این طرح هم مسائل مربوط به رفع موانع دیده خواهد شد.

وطنخواه با بیان اینکه اکنون به طور میانگین روزانه دو پرواز به و از مقصد تهران در رامسر انجام می شود، گفت: این پروازها توسط ایران ایر و آسمان انجام می شود و درخواست‎هایی هم برای برقراری پروازهای بیشتر در این فرودگاه وجود دارد که به دلیل موانع پروازی و عدم امکان استفاده از تمام طول باند جدید، امکان نشست و برخاست هواپیماهای بزرگتر را نداریم.

  وی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در فرودگاه ایمنی است و برای آن به طور بین‎المللی دستورالعمل‎هایی وجود دارد، گفت: باید همزمان هم به توسعه شهر و هم به رعایت ضوابط ایمنی در فرودگاه بیندیشیم تا بتوانیم از ظرفیت‎های فرودگاه برای کمک به توسعه شهر بیشترین استفاده را بکنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.