| کد خبر: 182681 |

◄ دریافت مجوز ورود به رنکینگ جهانی توسط فرودگاه اصفهان

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان مجوز ورود به رنکینگ جهانی ASQ برای فصل دوم سال 2019 میلادی را کسب کرد. حسن امجدی، مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: پیرو ارزیابی‌های دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، این مجوز برای فرودگاه اصفهان صادر شد.

تین نیوز

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان مجوز ورود به رنکینگ جهانی ASQ برای فصل دوم سال 2019 میلادی را کسب کرد. حسن امجدی، مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: پیرو ارزیابی‌های دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، این مجوز برای فرودگاه اصفهان صادر شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا امجدی افزود: هم‌اینک چهار طرح عمرانی خدماتی برای توسعه فرودگاه اصفهان شامل توسعه اپرون و یا پارکینگ هواپیما، توسعه ترمینال پروازهای خارجی، جایگاه تشریفات اختصاصی یا CIP و احداث موتورخانه سرمایش گرمایش شماره 2 در دست اجراست.

او از برنامه‌ریزی برای توسعه فرودگاه اصفهان تا رسیدن به جایگاه مناسب در صنعت حمل‌ونقل خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان و جایگاه و اهمیت این فرودگاه در صنعت توریسم و چرخه توسعه گردشگری، نگاه ملی به توسعه فرودگاه اصفهان وجود دارد.

امجدی با اشاره به اهمیت توسعه اپرون (پارکینگ هواپیما) فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اظهار داشت: سال‌های گذشته تنها 10 موقعیت پارک هواپیما در این فرودگاه وجود داشت که با تأمین اعتبار این طرح از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و با استفاده از پیمانکاران داخلی به 23 موقعیت افزایش‌یافته و توسعه و بهسازی اپرون به مساحت 74 هزار مترمربع درحال اجراست.

او اضافه کرد: طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه از دیگر طرح‌هایی است که در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و با توسعه فضا به میزان هفت هزار و 500 مترمربع فضای ترمینال به بیش از 2 برابر ظرفیت موجود خواهد رسید.

امجدی افزود: با اجرای این طرح نیاز فعلی مسافران به فضای ترمینال خارجی اصفهان برطرف خواهد شد و شرایط افزایش امکانات و تسهیلات خدماتی و نیز پذیرش استقبال‌کنندگان و مشایعت‌کنندگان در فضای ترمینال پروازهای خارجی فراهم می‌شود.

او گفت: جایگاه تشریفات اختصاصی یا CIP از دیگر طرح‌های موردنیاز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان بوده و با استفاده از ظرفیت داخلی در سال گذشته اجرای آن در مجاورت ترمینال داخلی فرودگاه آغاز شد و در اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان بیان کرد: احداث موتورخانه سرمایشی و گرمایشی شماره دو فرودگاه از دیگر طرح‌های درحال اجرای در فرودگاه اصفهان است که برای فراهم آوردن هوای مطبوع در ترمینال‌های پروازی به مساحت حدود 300 مترمربع و با ظرفیت سرمایش یک‌هزار تن و ظرفیت گرمایشی پنج هزار و 550 کیلووات درحال احداث است که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه جهانی ASQ از طرف اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها ACI هرسال در چهار دوره سه‌ماهه، در فرودگاه‌های واجد شرایط و متقاضی از سراسر جهان اجرا می‌شود؛ پایگاه سازمان جهانی فرودگاه‌ها مستقر در مونترال کانادا مجری رنکینگ جهانی نظرسنجی کیفیت خدمات فرودگاهی موسوم به ASQ است. ASQ یک نظام خاص رتبه‌بندی کیفیت خدمات فرودگاهی و تنها سیستم نظرسنجی جامع از طریق مسافر در کل دنیاست که ارزیابی کیفیت خدمات فرودگاهی را از طریق مسافران انجام می‎دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.