| کد خبر: 182543 |

◄ توسعه فرودگاه اصفهان مسیری بدون توقف

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از برنامه‌ریزی جهت توسعه فرودگاه اصفهان تا رسیدن به جایگاه مناسب در صنعت حمل‌ونقل خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از برنامه‌ریزی جهت توسعه فرودگاه اصفهان تا رسیدن به جایگاه مناسب در صنعت حمل‌ونقل خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از روابط‌عمومی فرودگاه اصفهان؛ حسن امجدی گفت: با توجه به موقعیت فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان و جایگاه و اهمیت این فرودگاه در صنعت توریسم و چرخه توسعه گردشگری استان اصفهان به‌عنوان دروازه طلایی شهر تاریخی اصفهان، نگاه ملی به توسعه فرودگاه اصفهان وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر 4 پروژه بسیار بااهمیت در فرودگاه اصفهان در حال اجرا است که به فضل الهی در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. یکی از پروژه‌های جاری توسعه اپرون فرودگاه است که در طی سالیان تنها 10 موقعیت پارک هواپیما در این فرودگاه وجود داشته که با تامین اعتبار این پروژه از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و با بهره‌برداری از پیمانکاران داخلی تعداد موقعیت‌های پارک به 23 موقعیت افزایش‌یافته و توسعه و بهسازی اپرون به مساحت 74000 مترمربع در حال اجرا است.

امجدی در ادامه گفت: پروژه توسعه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه از دیگر پروژه‌های جاری فرودگاه است که در سال آینده به بهره‌برداری رسیده و با توسعه فضا به میزان 7500مترمربع فضای ترمینال به بیش از دو برابر ظرفیت حال حاضر خواهد رسید. با انجام این پروژه نیاز فعلی مسافران به فضای ترمینال خارجی اصفهان مرتفع شده و شرایط افزایش امکانات و تسهیلات خدماتی و نیز پذیرش مستقبلین و مشایعت‌کنندگان در فضای ترمینال پروازهای خارجی فراهم می‌شود.

وی در ادامه به پروژه احداث جایگاه تشریفات ویژه اشاره و اظهار کرد:جایگاه تشریفات اختصاصی یا CIP از دیگر مواردی بود که در طی سال‌ها موردنیاز فرودگاه بین‌المللی اصفهان بوده و با استفاده از ظرفیت داخلی در طی سال گذشته اجرای آن در مجاورت ترمینال داخلی فرودگاه آغاز شد و اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

احداث موتورخانه سرمایش گرمایش شماره 2 فرودگاه از دیگر پروژه‌های در حال اجرا در فرودگاه است که امجدی ضمن اشاره به آن گفت: برای فراهم آوردن هوای مطبوع در پایانه‌های پروازی موتورخانه سرمایش و گرمایش شماره 2 فرودگاه به مساحت حدود 300 مترمربع و با ظرفیت سرمایش 1000 تن و ظرفیت گرمایشی 5550 کیلووات در حال احداث است که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه اصفهان در ادامه افزود: علاوه بر پروژه‌های در حال اجرا در این فرودگاه در سال گذشته عملیات بهسازی و زیباسازی ترمینال داخلی فرودگاه انجام شد که طی آن نورپردازی و زیباسازی ترمینال، افزایش کانترهای پروازی، تغییر چینش و افزایش گیت‌های بازرسی، بهسازی کلیه سرویس‌های بهداشتی،‌ بهسازی و تجهیز رستوران،‌ استقرار بازارچه‌های فروش با صندوق فروش مرکزی، افزایش و بهسازی اتاق سیگار و اتاق مادر و کودک، اضافه کردن فضای بازی کودکان، ‌استقرار غرفه‌های برند، استقرار میز خدمت و راهنمای مسافر و... در ترمینال داخلی فرودگاه انجام شد که براساس اقدامات صورت گرفته و پیرو ارزیابی‌های دفتر ارتقا کیفیت خدمات فرودگاهی ASQ‌ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران این فرودگاه مجوز ورود در رنکینگ جهانی ASQ را در فصل دوم 2019 دریافت کرده است.

امجدی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی جهت توسعه فرودگاه اصفهان و رسیدن به جایگاه ویژه در صنعت حمل‌ونقل ادامه داشته و در حال حاضر در قالب فرصت‌های سرمایه‌گذاری پروژه‌های متعددی در این فرودگاه تعریف‌شده که در صورت وجود سرمایه‌گذار قابل‌واگذاری است که از آن جمله می‌توان به پروژه ترمینال بین‌المللی،‌ هتل فرودگاهی،‌ پارکینگ مکانیزه طبقاتی و مجموعه خدمات رفاهی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.