| کد خبر: 175765 |

◄ خدمت‌رسانی به بیش از 46‌هزار پرواز در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

باوجود شرایط خاص و تعدد فرودگاه‌های موجود در فضای کنترل فرودگاه اصفهان، مراقبت پرواز این فرودگاه توانسته بیش از 46 هزار پرواز را با موفقیت هدایت کند.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان، گفت: فرودگاه اصفهان با قرار داشتن در مرکز کشور و عبور 12 مسیر هوایی بین‌المللی و داخلی از فراز منطقه تحت کنترل فرودگاه از حساسیت ویژه‌ای در مدیریت ترافیک هوایی برخوردار است. هم‌چنین این فرودگاه، فرودگاه احتیاطی تمام پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام‌خمینی و بیش از 60‌درصد از پروازهای عبوری از فضای کشور جمهوری اسلامی ایران و نیز معین فرودگاه‌های تهران و 10 استان دیگر در زمان بروز حوادث غیرمترقبه است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های اصفهان، حسن امجدی ادامه داد: کنترل ترافیک هوایی فرودگاه اصفهان به دلیل وجود فرودگاه‌های متعدد در فضای تحت کنترل آن ازجمله منطقه هوایی شهید بابایی، فرودگاه بدر، هسا، کاشان، پایگاه چهارم هوانیروز، شهید وطن‌پور و شهرکرد پیچیدگی بالایی دارد و علاوه بر آن تعدد مناطق مختلف احتیاطی و خطرساز در فضای تحت کنترل بر حساسیت و دقت مدیریت ترافیک در این فرودگاه افزوده است.

امجدی گفت: باوجود این در سال گذشته شاهد ورود و خروج 46 هزار و 164 پرواز مسافری، آموزشی و سایر بوده‌ایم که در این مدت باوجود تنوع و پیچیدگی منحصربه‌فرد محدوده تحت کنترل، رویداد و مخاطره‌ای ناشی از هم‌جواری پروازها با یکدیگر یا نزدیک شدن به موانع طبیعی وجود نداشته و همت و تلاش متعهدانه کارکنان اداره کنترل ترافیک هوایی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان قابل‌تقدیر است.

امجدی هم‌چنین گفت: برای ارتقا هرچه بیش‌تر ایمنی پروازها و تسریع در خدمت اقدامات متعددی انجام‌شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به بازسازی فیزیکی و نوسازی سیستم‌های برج کنترل ترافیک هوایی، برقراری و به‌کارگیری سیستم طرح پروازی الکترونیکی، تجهیز برج مراقبت به سیستم مکانیزه اعلام و پخش اتوماتیک اطلاعات فرودگاهی و هواشناسی، مدیریت برنامه و زمان فعالیت پروازهای نظامی در مناطق تمرینی، بازنگری و بهینه‌سازی دستورالعمل‌های ترافیکی و طرح‌های تقرب جدید در راستای اصلاح ساختار فضای تحت کنترل رادار تقرب اصفهان و افزایش ظرفیت پذیرش ترافیک هوایی و ارتقای ضریب ایمنی فرودگاه براساس استانداردهای روز دنیا اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد و انجام بررسی‌های دوره‌ای سلامت و استفاده از سیمولاتور پروازی برای تمرین عملی آموزش‌ها نیز از برنامه‌های مستمری است که برای مراقبت پرواز در نظر گرفته‌شده تا سطح آمادگی آن‌ها همواره در حد مطلوبی حفظ شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.