| کد خبر: 179371 |

◄ زمان حضور فرودگاه اصفهان در رنکینگ جهانی فرودگاه‌ها مشخص شد

پایداری تغییرات حاصل از ASQ در فرودگاه‌ها دغدغه مهم شرکت فرودگاه‎هاست.

تین نیوز

مدیر دفتر کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) بابیان اینکه ASQ فرآیندی است که با محوریت نظرسنجی از مسافران و نیازهای آن‌ها ایجادشده است تأکید کرد که پایدار نگه‌داشتن تغییرات حاصل از این فرآیند در فرودگاه‎ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‎های شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران اس

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، بهمن باقریان در حاشیه دیدار از نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته بابیان اینکه ASQ یک نظام خاص رتبه‎بندی کیفیت خدمات فرودگاهی است، گفت: این نظام تنها سیستم نظرسنجی جامع از طریق مسافر در کل دنیا است و ارزیابی کیفیت خدمات فرودگاهی را از طریق مسافران انجام می‎دهد.

وی با اشاره به اینکه دفتر بین‎المللی ASQ در مقر ACI در مونترال کانادا واقع است و اکنون در سطح بین‎المللی برای فرودگاه‎هایی که در رتبه‌بندی آن قرار دارند به دلیل اینکه دارای یک مدیریت منظم و علمی هستند، کلاس و طبقه خاصی قائل می‎شوند، گفت: بنا بر ابلاغ مدیرعامل و هیئت‌مدیره محترم، از چهار سال پیش این دفتر در شرکت تاسیس شد و برای اینکه بتوانیم این موضوع را به‌طور بنیادین در شرکت و فرودگاه‎ها جا بیندازیم و در جهت آن حرکت کنیم، در ابتدای امر در مورد اینکه ماهیت و اهداف ASQ چیست صحبت‎ها و رایزنی‎های زیادی انجام دادیم.

وی افزود: پس‌ازآن ابتدا این فرایند را بومی‎سازی کردیم و با توسعه آن پس‌ازاینکه در مدت یک سال میلادی و در قالب چهارفصل فرودگاه مشهد را با پرسشنامه‎های استانداردی که توسط مسافران پر می‌شد مورد ارزیابی قراردادیم و در انتهای سال 2106 میلادی این فرودگاه را پس از ارزیابی‎ها و با نظارت دفتر جهانی ASQ و گذر از فرآیند خاصی که دارد برای حضور در رنکینگ جهانی کاندید کردیم.

مدیر دفتر کیفیت خدمات فرودگاهی ادامه داد: پس‌ازاین امر بدون وقفه فرودگاه مهرآباد را در چهارفصل مورد ارزیابی قراردادیم که در حال دریافت نتایج آن‌ها هستیم و دراین‌بین این فرودگاه را هم برای ورود به رنکینگ جهانی معرفی کردیم که تا دو ماه دیگر جواب نتایج از کانادا به ما اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نتایج نظرسنجی‎ها به‌صورت جمع‎بندی شده به مدیران هر فرودگاه داده می‎شود تا براساس آن با آگاهی بیشتر از نقاط قوت و ضعف و مشکلات موجود به رفع و اصلاح آن‌ها بپردازند، گفت: درست است که تا حدی مدیران از شرایط فرودگاه خودآگاه هستند اما اطلاعاتی که ما به آن‌ها می‎دهیم مانند خط‎کش قابل‌اندازه‌گیری و ارزیابی هستند و کار را برای رفع آن‌ها همواره می‎سازد. برای مثال فرودگاه مشهد از این موضوع خیلی استفاده و به‌خوبی برای رفع مشکلات اقدام کرده است.

باقری بابیان اینکه پایداری در تغییرات مثبتی که براساس ASQ در فرودگاه‎ها ایجاد می‎شود یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این دفتر و شرکت فرودگاه‌ها است، گفت: این خیلی مهم است، برای همین با مدیران فرودگاه‎ها تعامل خیلی جدی برقرار کردیم تا آن‌ها را قانع کنیم که این کار به نفع آن‌ها است. البته این موضوع در اوایل کار برای آن‌ها مبهم بود و تصور می‎کردند ASQ به دنبال خرده‎گیری و سیاه نمایی است اما بعدازاینکه نتایج را دریافت کردند اندک‌اندک متوجه شدند که ما در پی این موضوع نیستیم بلکه در پی این هستیم که مشکلات فرودگاه حل شود و متوجه شدند که ما در کنار آن‌ها هستیم. بااین‌وجود ما همیشه در کنار مسافر هم هستیم زیرا فلسفه وجودی ASQ این است که دغدغه‎های مسافر را بسنجد و بداند چه چیزهایی برای آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند و مسئله است.

وی بابیان اینکه تاکید مدیرعامل و هیئت‌مدیره شرکت این است که این موضوع نهادینه و نتایج آن پایدار شود، گفت در حال حاضر برای اجرای ASQ الزامی از سوی ACI وجود ندارد اما پیش‌بینی می‎کنم تا سه چهار سال آینده اجرای آن در فرودگاه‎ها اجباری شود و چه‌بسا که برای صدور گواهینامه‌های فرودگاهی ورود به رنکینگ جهانی آن به‌عنوان یک امتیاز و پیش‎نیاز در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اکنون دو فرودگاه مشهد و مهرآباد را در رنکینگ جهانی شرکت داده‌ایم، برای حضور فرودگاه اصفهان در سه‌ماهه دوم سال میلادی آینده نیز برنامه‌ریزی کردیم و بعدازآن شیراز را نیز کاندیدا می‌کنیم. این برای ما خیلی مهم است زیرا این دو فرودگاه قطب‎های گردشگری کشور هستند و می‎توانیم از این طریق آن‌ها را بیشتر به جهان بشناسانیم و ارزش‎های آن‌ها را نشان دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.