| کد خبر: 175512 |

مه‌آبادی:

◄ 89 درصد فرودگاه‌ مهرآباد در اختیار شرکت فرودگاه‌ها نیست

رئیس هیئت‌مدیره و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: سهم 11 درصدی شرکت فرودگاه‌ها از عرصه فرودگاه مهرآباد فرصت هر گونه توسعه را از ما گرفته است.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: سهم 11 درصدی شرکت فرودگاه‌ها از عرصه فرودگاه مهرآباد فرصت هر گونه توسعه را گرفته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رحمت‌اله مه‌آبادی در مراسم افتتاح 10 پروژه فرودگاهی در مهرآباد بیان کرد: فرودگاه مهرآباد به‌عنوان کهن‌ترین فرودگاه کشور که بدون شک نمادی از پیشتازی ایران در عرصه حمل‌ونقل هوایی منطقه و جهان هوانوردی است، متأسفانه به دلیل بی‌مهری‌های دولت پیشین در چندساله ابتدایی سال 90 به یکی از کانون‌های ناکارآمدی مدیریت و نمایشگاهی از انواع چالش‌ها مختلف در صنعت هوانوردی کشور تبدیل شده بود.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: با این وجود در مدت سه سال و نیم گذشته با تلاش شبانه‌روزی همکاران بنده این فرودگاه به نماد مدیریت علمی و جهادی و جلوه‌ای از شاخص‌های کارآمدی، توسعه و کیفیت در خدمات‌رسانی بدل شده است.

مه‌آبادی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد بر اساس ارزیابی اتحادیه بین‌المللی  فرودگاه‌ها (ACI) در جایگاه چهارم برترین فرودگاه‌های منطقه و صدمین فرودگاه برتر جهان قرارگرفته است، تصریح کرد: در آخرین رتبه‌بندی نیز از میان 39 فرودگاه هم‌ترافیک یعنی بین 12 تا 25 میلیون اعزام پذیرش مسافر این فرودگاه توانست جایگاه دوازدهم را کسب کند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به پروژه‌های افتتاح‌شده امروز این فرودگاه اشاره کرد و افزود: در میان حدود 10 پروژه عمرانی به ارزش بیش از 270 میلیارد تومان، ابر پروژه باند 29 راست فرودگاه مهرآباد مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت.

او گفت: باند 29 راست بتنی مهرآباد با اعتباری  بالغ بر 130 میلیارد تومان پس از 40 سال کم‌توجهی فاحش، نوسازی شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه در طول سه سال و نیم گذشته بیش از 50 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 800 میلیارد تومان در فرودگاه مهرآباد انجام شده و یا در شرف انجام است، عنوان کرد: تا قبل از پایان سال جاری 6 پل تلسکوپی در ترمینال‌های 1 و 2 نصب خواهد شد.

مه آبادی ضمن انتقاد به اینکه سهم 11 درصدی شرکت فرودگاه‌ها از عرصه فرودگاه مهرآباد مانع توسعه و خدمت‌رسانی در این فرودگاه شده است، بیان کرد: واقعیت این است که محدودیت عرصه، هرگونه فرصت توسعه را از ما گرفته است که امیدوارم با همکاری مسئولان و سایر نهادها  در آینده‌ای نه‌چندان دور طرح احداث ترمینال 80 هزار متری مربعی فرودگاه پایتخت با مشارکت بخش خصوصی را به مرحله اجرا درآوریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.