| کد خبر: 174517 |

◄ خرید هزار میلیارد تومانی تجهیزات فرودگاهی در زمان کوتاه برجام

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که هزار میلیارد تومان در زمان کوتاه برجام تجهیزات ناوبری و فرودگاهی خریداری شده، گفت: همین امر موجب شد تاب‌آوری صنعت هوایی به سه دهه آینده برسد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که هزار میلیارد تومان در زمان کوتاه برجام تجهیزات ناوبری و فرودگاهی خریداری شده، گفت: همین امر موجب شد تاب‌آوری صنعت هوایی به سه دهه آینده برسد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رحمت‌اله مه‌آبادی در مراسم آیین رونمایی از شش پروژه صنعت هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که با حضور علی اکبر صالحی برگزار شد، عنوان کرد: در طول سه‌سال گذشته شاهد تحولات بسیار مهمی در حوزه ناوبری و فرودگاهی بوده‌ایم.

او در ادامه افزود: تمامی 54‌فرودگاه کشور و 150‌ایستگاه ناوبری به مراکز سازندگی تبدیل شده‌اند از همین‌رو کم‌تر نقطه‌ای را می‌توان یافت که در آن پروژه عمرانی انجام نشده باشد.

مه‌آبادی با بیان این‌که ما توانستیم از برجام به بهترین شکل ممکن استفاده و بیش از هزار میلیارد تومان تجهیزات خریداری کنیم و هم‌چنین هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی اجرا کردیم، گفت:  همین امر موجب تاب‌آوری صنعت هوایی به سه دهه آینده شد.

وی با اعلام این‌که تا پایان امسال نوسازی سامانه‌های ارتباطی و کمک ناوبری به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: اولین پروژه افتتاح فاز اول سامانه مدیریت ایمنی (سما) است که به شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمای کشوری اطمینان می‌دهد، در فرآیندها هیچ خطری پنهان نخواهد ماند و تهدیدی متوجه شرایط ایمنی نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با توضیح این‌که تجهیزات، سامانه‌ها، رادار و... ایمنی به همراه نخواهد آورد؛ بلکه آن‌چه منجر به ایمنی می‌شود دستورالعمل‌ها است، توضیح داد: این سامانه دستورالعمل‌ها را در جهت ایمنی بیش‌تر تغییر می‌دهد.

او با بیان این‌که هدف از استقرار سامانه مدیریت به‌کارگیری سیستم یکپارچه و پویا، هدف این سامانه است، ابراز کرد: تفکر حاکم بر سیستم مدیریت ایمنی بر این اساس است که هر فردی می‌تواند به طور مستقیم و یا غیرمستقیم در ایمنی نقش داشته باشد از همین‌رو این سامانه نمام موارد را شناسایی و امکان کنترل و اصلاح آن فراهم خواهد شد.

طبق گفته او، در همین چند روز گشته ما یکی از فعالیت‌های شبانه در یکی از فرودگاه‌های کشور را براساس این سامانه تعطیل کردیم.

مه‌آبادی با اظهار به این‌که این سامانه به ما  امکان بهبود شاخص‌های هوانوردی را خواهد داد، تصریح کرد: این اتفاق زمینه‌ساز جلب اعتماد جامعه جهانی و مشتریان ما در عملیات هوانوردی خواهد شد. در قالب این سیستم 19 فاکتور، مستمر تحت نظارت است.

وی با بیان این‌که این سامانه در تمام کشورهای عضو ایکائو وجود دارد، گفت: نرم‌افزار این سامانه توسط متخصصان داخلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران انجام شده است.

مه‌آبادی بهره‌برداری از یکی از مسیرهای هوایی را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح امروز عنوان کرد و گفت: مسیر هوایی زابل به زاهدان پیش از این 380 کیلومتر بود که به 207 کیلومتر کاهش یافت و در هواپیماهای بدنه متوسط این مسیر 15‌دقیقه کوتاه‌تر می‌شود. کوتاه‌شدن زمان سفر برای مسافران، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش تولید گاز Co2 و کاهش مصرف موتور و قطعات تایمی هواپیما از مزیت‌های کوتاه شدن این خط هوایی است. 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: بهره‌برداری از فاز اول سامانه بریفینگ مرکزی (IFPS) از دیگر پروژه‌هایی است که امروز به بهره‌برداری می‌رسد که از مزایای آن تسهیل دسترسی شرکت‌های هواپیمایی به اطلاعات، به هنگام بودن اطلاعات و کاهش خطای نیروی انسانی در ورود اطلاعات است. 

مه‌آبادی به افتتاح مرکز آزمونه‌ای تخصصی کنترل ترافیک هوایی اشاره و گفت: از این پس تمامی آموزش‌های توسط شرکت فرودگاه‌ها انجام خواهد شد و امکان آموزش مشتریان بین‌المللی نیز وجود خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.