| کد خبر: 175294 |

◄ سال 96 رکورددار پروازهای دهه اخیر شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمار افزایش نشست‌وبرخاست و اعزام و پذیرش مسافر در بخش هوایی با وجود تحریم حمایت کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمار افزایش نشست‌وبرخاست و اعزام و پذیرش مسافر در بخش هوایی با وجود تحریم حمایت کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، رحمت‌الله مه‌آبادی گفت: متوسط رشد ۱۰ سال اخیر در نشست‌وبرخاست ۶۰۵ درصد و در ‌اعزام و پذیرش‌ ۶.۸ درصد‌ است.

او افزود: در نشست‌وبرخاست ۲۸‌درصد رشد و در اعزام و پذیرش ۳۸درصد رشد محقق شد و باید توجه داشت که این ارقام اغلب در شرایط تحریم محقق شده است.

این مقام مسئول گفت: در این ۱۰‌سال بیش‌ترین نشست‌وبرخاست پرواز داخلی در سال ۹۶ با رقم ‌۳۷۰ هزار و ۶۶۱ فروند ثبت شد و کم‌ترین آن مربوط به سال ۸۷ با رقم ۲۰۲ هزار و ۱۰۰ فروند بوده است.

او درباره آمار پروازهای داخلی در این بازه ده‌ساله گفت: تعداد متوسط‌ نشست‌وبرخاست‌ پروازهای داخلی، ۲۷۸‌هزار و ۴۳ فروند بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران  افزود: تعداد نشست‌وبرخاست پروازهای خارجی نیز ۶۳‌هزار و ۹۶۰‌فروند ثبت شد که‌ بیش‌ترین آمار نشست‌وبرخاست پرواز بین‌المللی در ۱۰ سال اخیر مربوط به سال ۹۶ با رقم ۸۴ هزار و ۹۵۷ فروند و کمترین آن مربوط به سال ۸۷ با رقم ۴۴ هزار و ۵۰۵ فروند بوده است.

مه‌آبادی افزود: متوسط کل نشست‌وبرخاست‌های پروازهای داخلی و بین‌المللی کشور ‌در ۱۰ سال اخیر‌ ۳۴۲ هزار و ۲ فروند بود که این رقم فقط ‌در سال ۹۶ عدد ۴۵۵ هزار و ۶۱۸ فروند بود.

او گفت: به‌طور متوسط ۳۲‌میلیون و ۲۰۳‌هزار و ۷۴۲ نفر اعزام و پذیرش شدند که این رقم در پروازهای بین‌المللی ۹‌میلیون و ۴۴۸ هزار و ۷۸ نفر بود و متوسط کل مسافران داخلی و بین‌المللی در این ۱۰ سال ۴۱‌میلیون و ۶۵۱ هزار و ۸۲۰ نفر ثبت شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران  ادامه داد: در سال ۹۶ رقم اعزام و پذیرش مسافر داخلی ۴۴‌میلیون و ۲۸۴‌هزار و ۶۱۳ نفر و رقم اعزام و پذیرش مسافر بین‌المللی ۱۲‌میلیون و ۵۱۷‌هزار و ۵۹۲ نفر بود.

مه‌آبادی بیان کرد: در بخش ارسال و پذیرش بار و پست در سال‌های ۸۷ تا پایان ۹۶، به‌طور متوسط ۴۱۸ هزار و ۸۷۲ تن  ارسال و پذیرش بار و پست انجام شد که ۲۴۰ هزار و ۴۹۳ تن مربوط به پروازهای داخلی و ۱۷۸ هزار و ۳۷۹ تن مربوط به پروازهای بین‌المللی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.