| کد خبر: 172824 |

احداث فرودگاه‌های کوچک که مردم اداره کنند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ساخت فرودگاه‌های کوچک برای دسترسی راحت مردم خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ساخت فرودگاه‌های کوچک برای دسترسی راحت مردم خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت‌الله مه‌آبادی گفت: در طرح احداث نسل نوی فرودگاه‌ها پیشنهاد کردیم فرودگاه‌هایی کوچک و کم‌هزینه که توسط مردم و دولت‌های محلی و منابع غیردولتی اداره می‌شوند در کشور ساخته شوند.

او ادامه داد: فرودگاه‌ها می‌توانند متناسب با نیاز مردم، با استفاده از ناوگان مناسب و باندهای کم‌هزینه و هم‌چنین بدون تاسیسات تجاری در روستاهای کوچک ساخته شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: بر اساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها درحال حاضر مردم در فاصله کمتر از ۱۰۰‌کیلومتر به فرودگاه‌ دسترسی دارند.

مه‌آبادی گفت: متاسفانه هم‌اکنون نگاه غیرحرفه‌ای برخی افراد باعث می‌شود تا بسیاری از مردم از داشتن فرودگاه محروم شده و یا این صنعت با هزینه‌های بسیار سنگین و از منابع دولتی ساخته شود.

او به سرویس‌دهی نامناسب  فرودگاه‌ها در 40‌سال گذشته اشاره کرد و گفت: صنعت فرودگاهی ما علاوه بر قوانین ملی دارای نوعی قوانین بین‌المللی نیز بوده که اقتضا می‌کند سطح سرویسی مشابه با سایر کشورها و فرودگاه‌های دنیا در آن به مسافرین ارائه شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عدم موفقیت در جلب رضایت مردم تاکید کرد و گفت: اما خوشبختانه امروز با آغاز طرح آموزش نسل نوین مدیران فرودگاهی امید داریم تا اولین دوره تا دوسال آینده به پایان رسیده  و اولین گروه از این مدیران پس از گذراندن دوره تطابق با فرودگاه‌های مختلف به‌تدریج وارد این صنعت شوند.

مه‌آبادی افزود: دوره‌های مذکور در سه بخش آموزش‌های شناختی و تغییر نگرش نسبت به مفهوم فرودگاه و خدمت به مردم، آموزش‌های تئوریک با حضور اساتید بین‌المللی و همچنین آموزش‌های حین خدمت در فرودگاه‌های ممتاز دنیا برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

آمار تاخیرات در دور بازگشت حجاج نیز بالا نبوده و هیچ‌گونه گزارش منفی در عملیات رفت و بازگشت اعلام نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.