| کد خبر: 174321 |

◄ تجهیز فرودگاه‌ها به بهترین برند‌های فرودگاهی جهان

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوای ایران از تجهیز فرودگاه‌های مهم کشور به استانداردترین دستگاه‌ها که در جهان استفاده می‌شوند؛ خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوای ایران از تجهیز فرودگاه‌های مهم کشور به استانداردترین دستگاه‌ها که در جهان استفاده می‌شود خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوای ایران، رحمت‌الله مه‎آبادی در مراسم بزرگداشت روز آتشنشانی و ایمنی گفت:  شرکت فرودگاه‌ها علیرغم تمام مشکلات، تنگ‌نظری‌ها و فشارها، فرودگاه‌های مهم و پرترافیکش را به تجهیزاتی مجهز کرد که عینا برندهای فرودگاهی جهان از آن بهره گرفته‌اند.

او ادامه داد: ماموریت امداد و نجات فرودگاهی بزرگ‌ترین ماموریت ما در این شرکت معظم است امداد و نجات جان انسان‌ها بالاترین ارزش را دارد.

این مقام مسئول اذعان داشت: در سه سال و نیم اخیر  تمرکز بیش‌تر بر وجه تجهیز فرودگاه‌ها بوده است و برای تجهیز حوزه مهم آتشنشانی و امداد و نجات فرودگاهی، منابع بسیار زیادی را اختصاص داده و سرمایه‎گذاری‌های سنگینی را انجام داده‌ایم.

مه‌آبادی گفت: با تلاش مدیرکل آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما در این مدت کوتاه رکوردهایی زده شد که بعید می‌دانم در آینده تکرار شود.

او افزود: تلاش زیادی شد تا از فرصت‌ها و خصوصا فرصت‌های برجام برای برطرف کردن کمبودهای این حوزه بسیار حساس بهره گرفته شود چون پای جان مردم در میان است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوای ایران گفت:  امروز از البسه و مواد گرفته تا ماشین‌آلات و حتی اسباب و وسایل آمادگی جسمانی آتشنشانان فرودگاهی، در بهترین شرایط قرار داریم.

مه‎آبادی در مورد تربیت نیروی انسانی کارآمد و شایسته در زمینه آتشنشانی گفت: باید به اموری چون آمادگی‌های جسمی و روانی، مدیریت استرس و اضطراب، توسعه عشق و علاقه به کار، استقبال از کار بدون چشمداشت و استقبال از سختی‎ها، تمرکز شود.

او ادامه داد: باید تربیت‌بدنی، آموزش‌های مهارتی، برگزاری مانورها، مسابقات، ثبت و شکستن رکوردها، دست یافتن به سطحی بالاتر از استانداردها، همکاری‌های حرفه‌ای و استفاده از تجارب داخلی و خارجی همکاران، مدنظر قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران به نام قدیم شرکت فرودگاه‌ها اشاره کرد و گفت:   نام جدید شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران شرکتی را معرفی می‎کند که هم فرودگاه‎داری می‌کند و هم آسمان‌داری و ناوبری در فضای سرزمینی ایران اسلامی را عهده‌دار است.

مه‎آبادی افزود: برای واحد برگزارکننده این جلسه هم باید نامی مناسب‌تر از نام کنونی‌اش انتخاب کرد که گویای وظایف و مأموریت‌های اصلی آن باشد. یک روز این واحد ایمنی زمینی خوانده می‌شد، یک روز آتشنشانی، یک روز آتشنشانی و نجات فرودگاهی، یک روز آتشنشانی و ایمنی زمینی و حالا هم آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما.

او تصریح کرد: از مدیرکل محترم می‌خواهم که با کمک صاحب‌نظران و دانشوران اندیشه کرده، این مهم را به انجام رسانند. البته از تجربه جهانی و ترم‌های بین‌المللی هم حتماً باید استفاده شود.

این مراسم با حضور مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد و ضمن سخنرانی معاون عملیات هوانوردی و مدیرکل آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما از تعدادی از کارکنان نمونه این اداره کل در ستاد و فرودگاه‌ها تقدیر شد که مشروح آن به‌زودی منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.