| کد خبر: 160332 |

جدال 72 ساعته با برف و سختی در مهرآباد

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد عملیاتی شدن این فرودگاه در موعد مقرر و از سرگری پروازها را نتیجه تلاش شبانه روزی و بی شائبه تمام مدیران و کارکنان مهرآباد و نیز حمایت بی دریغ مسئولان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دانست.

تین نیوز
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد عملیاتی شدن این فرودگاه در موعد مقرر و از سرگیری پروازها را نتیجه تلاش شبانه‌روزی و بی‌شائبه تمام مدیران و کارکنان مهرآباد و نیز حمایت بی دریغ مسئولان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دانست.

به گزارش تین‌نیوز، میرسعید صفی‌نیا  با بیان اینکه از صبح شنبه(هفتم بهمن) تا ساعت 21 سه شنبه(دهم بهمن) 21 مرتبه باند و سطوح پروازی فرودگاه مهرآباد به میزان 1.5 میلیون متر مربع برف روبی شده است، عنوان کرد: با تلاش همکاران فرودگاه مهرآباد و حمایت مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توانستیم فرودگاه را در 12 ساعت عملیاتی کنیم اما به دلیل سرمای شدید و دید پایین، شرکت های هواپیمایی  قادر به برقراری پروازها نبودند.

وی درباره شرایط سخت کاری در زمان بحران برف و اختلال پروازها توضیح داد: سختی کار زیاد بود، به طوری که من به عنوان مدیر فرودگاه به همراه معاونان فرودگاه و روسای ادارات و تمام مجموعه عملیاتی و برفروبی همچنین کارکنان ایمنی زمینی و آتش نشانی از صبح شنبه (هفتم بهمن) تا شامگاه گذشته 24 ساعته در فرودگاه حاضر بودیم و به چشم خود شاهد بودم که همکارانم در هر شبانه روز بیش از سه ساعت نخوابیدند.

صفی‌نیا تاکید کرد: از سال 65 تاکنون با چنین بحرانی روبه رو نشده بودم و دو شیفت گروه به طور همزمان شامل همه مجموعه ایمنی زمینی و آتشنشانی را بسیج کردیم.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد افزود: سرانجام به طور رسمی فرودگاه مهرآباد در ساعت 10 روز دوشنبه (نهم بهمن) و فرودگاه امام خمینی(ره) ساعت 11 نهم بهمن ماه عملیاتی اعلام شدند و ساعت 11:20 صبح دوشنبه نخستین پرواز از اصفهان در مهرآباد به زمین نشست.

وی با بیان اینکه اکنون شرایط عملیاتی فرودگاه مهرآباد به روال عادی بازگشته است، گفت: این کار، نتیجه تلاش همکاران ما در برف روبی باند و سطوح پروازی  به مدت چهار شبانه روز بوده است.

صفی‌نیا افزود: از صبح دوشنبه تا ساعت 8:30 صبح امروز (11 بهمن) 339 پرواز خروجی از مهرآباد انجام شده و 355 پرواز ورودی از 54 فرودگاه به مهرآباد وارد شده است که درمجموع،  704 نشست و برخاست را شامل می شود.

وی همچنین با تاکید بر تعامل خوب سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با فرودگاه مهرآباد در زمان بحران برف و اختلال پروازها گفت: مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و معاون امور فرودگاه های شرکت، ساعات زیادی را در فرودگاه حاضر بودند و تعامل نزدیکی با ما داشتند، به گونه ای که معاون دکتر مه آبادی، مدیرعامل شرکت کارهای عملیاتی واجرایی را نیز انجام می داد که این حضور، قوت قلب خوبی برای ما بود. روابط عمومی شرکت نیز با صدور چندین اطلاعیه ویژه و اطلاع رسانی به رسانه ها کمک زیادی به ما کرد. شرکت های هواپیمایی نیز بلافاصله پس از اعلام از سرگیری پروازها، عملیات یخ زدایی هواپیماها را انجام دادند.

براساس گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، صفی نیا با بیان اینکه اکنون تمام تجهیزات و ماشین آلات آماده برخورد با برف های احتمالی روزهای آینده هستند، افزود: در زمان بحران نظارت دقیقی بر کار شرکت های هواپیمایی داشتیم و آنها موظف بودند در صورت تاخیر بیش از دو ساعته پروازها از مسافران پذیرایی کنند و آنها را الزام کردیم که دو ساعت قبل از پرواز یا لغو آن به فرودگاه اطلاع رسانی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.