| کد خبر: 151944 |

پیام تبریک سیدی به مناسبت روز ملی آمار و برنامه‎ریزی

معاون برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در پیامی اول آبان، روز ملی آمار، را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

تین نیوز

معاون برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در پیامی اول آبان، روز ملی آمار، را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، در پیام حمیدرضا سیدی خطاب به کارکنان واحدهای آمار و برنامه‎ریزی فرودگاهی و ستادی آمده است: امروزه برنامه‎ریزی و مدیریت در صنعت حمل و نقل هوایی توسعه فرودگاهی با وجود تخصصی بودن شاخص‎ها و گستردگی متغیرهای آن، بدون ارائه آمار ثبتی و اطلاعات علمی و به‎روز امکان‎پذیر نیست. به این وسیله روز جهانی آمار و برنامه‎ریزی (بیستم اکتبر) و روز ملی آمار (یکم آبان) را تبریک عرض می‎کنم و از تلاش متعهدانه و متخصصانه همکاران محترم در به ثمررساندن اهداف ترسیم شده حوزه آمار و برنامه‎ریزی شرکت تقدیر و تشکر می کنم.

وی دراین پیام اظهار امیدواری کرده است که در جهت اجرای نظام تدوین برنامه ملی آمار 1396-1400 شورای عالی آمار گام‎های ارزنده‎ای در شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران برداشته شود.

گفتنی است آمار نقشی اساسی و راهبردی در شکل‎گیری تصمیم های کلان و مهم شرکت دارد. در حقیقت آمار با به تصویر کشیدن واقعیت‎های موجود و با خلاصه‎سازی و نتیجه‎گیری از داده‎ها در قالب گزارشات، جداول و نمودارهای تحلیلی و توصیفی متنوع، نقاط قوت و احیاناً نقاط ضعف را به سرعت شناسایی کرده و با نگاهی کمّی و عددی واقعیات را منتقدانه بیان می‎کند و افق دید مدیران و برنامه‎ریزان نکته‎سنج را معطوف به تغییرات شاخص‎ها و اقلام آماری می‎کند و با دانش به دست آمده از اطلاعات کمی و آماری، راه توسعه و پیشرفت و استفاده بهینه از منابع را فراهم می‎آورد و از اتلاف وقت و سرمایه و دوباره کاری‎ها و تصمیم‎های مبتنی بر سعی و خطا جلوگیری می‎کند.

روز آمار و برنامه ریزی با هدف جلب توجه عموم مردم و کارشناسان در مورد اهمیت این امر و تاکید بر استفاده از آمارهای رسمی در بین تصمیم‎گیران و سیاستگذاران در بالاترین سطح دولتی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.