| کد خبر: 151941 |

حلجی بیگی در مراسم گرامیداشت روز آتشنشانی و ایمنی

تاثیر مستقیم خدمات آتشنشانی بر نشست و برخاست هواپیماها/ توفیق اداره کل آتشنشانی در تامین تجهیزات به‎روز

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: وجود خدمات آتشنشانی در فرودگاه‎ها تاثیر مستقیمی بر نشست و برخاست هواپیماها دارد.

تین نیوز

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: وجود خدمات آتشنشانی در فرودگاه‎ها تاثیر مستقیمی بر نشست و برخاست هواپیماها دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حمید حاجی بیگی در مراسم گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتشنشانی، از آتشنشانان شرکت فرودگاه ها به عنوان مردانی بی ادعا یاد کرد و گفت: سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری وجود خدمات آتشنشانی را برای فرودگاه‎ها الزام کرده است و اگر تجهیزات و نیروی انسانی ایمنی و آتشنشانی متناسب نباشد نباید هیچ پرواز و نشست و برخاستی انجام ‎شود.

مدیرکل آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیمای شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه بر اساس شاخص ایکائو باید آتشنشانان خود را ظرف سه دقیقه به محل حریق برسانند، افزود: برای رسیدن به این استاندارد و تامین زیرساخت‎های مورد نیاز باید تجهیزات و نیروی انسانی متناسب فراهم شود.

وی ضمن اشاره به اینکه چارت ایمنی اداره کل آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما زیر نظر معاونت عملیات فرودگاهی امسال مصوب شده است، در مورد توفیقات در خرید تجهیزات جدید گفت: با حمایت مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها امسال توانستیم تجهیزات به‎روز آتشنشانی را تهیه کنیم که از این میان می‎توان به خریداری 15 دستگاه کفساز فرودگاهی با سرعت 115 کیلومتر اطفای حریق برای فرودگاه‎های مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز و همچنین تجهیز فرودگاه‎ها به تانکر پشتیبانی آب و خودروی برف‎روب، و بازسازی 18 خودروی آتشنشانی و ساخت اتاق دود اشاره کرد.

حاجی‎بیگی در مورد اقدامات این اداره کل در حوزه آموزش و ایمنی گفت: تهیه مشخصات فنی و برگزاری مناقصه برای شبیه‎ساز آتشنشانی، اعزام کارکنان فرودگاه‎های مختلف به کشور اتریش برای آموزش خودروی رزنباور، صدور گواهینامه رانندگی خودروهای آتشنشانی فرودگاهی برای اولین بار با هماهنگی پلیس راه، برگزاری دوره آموزشی تصادفات و ترسیم کروکی در سطوح پروازی و همچنین مسابقات عملیاتی آتشنشانی و دوره مربیگری آمادگی جسمانی از جمله این اقدمات هستند.

گفتنی است این مراسم امروز، یکشنبه 30 مهر، برگزار شد و پیش از آن مانور تخلیه اضطراری ساختمان ستادی شرکت با سناریوی بروز آتش در یکی از طبقات این ساختمان با همکاری آتشنشانان شهری موفقیت انجام شد. سخنرانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در این مراسم نیز در ادامه منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.