آزادراه شیراز – اصفهان باعث کاهش ۱۳۴ کیلومتر مسیر و ۲ ساعت زمان سفر شد
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: آزادراه شیراز - اصفهان با افتتاح قطعه هفت نقش کلیدی در هدایت ترانزیت از مرکز به جنوب کشور ایفا میکند و با کاهش مسیر و زمان سفر، ایمنی و صرفهجویی سوخت را به همراه دارد.

آزادراه شیراز - اصفهان بخشی از کریدور شمال - جنوب کشور است که اتصال دریای خزر به خلیج فارس را تسهیل کرده و جایگاه ایران در ترانزیت بین المللی را ارتقا می دهد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند یکشنبه در آیین افتتاح قطعه هفت آزادراه شیراز - اصفهان که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، افزود: این پروژه به طول ۱۲.۵ کیلومتر با ۶ خط عبوری آماده بهره برداری است؛ تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و ارزش روز پروژه ۲۲ هزار میلیارد ریال برآورد می شود.
تاکید بر توسعه کریدورهای ترانزیتی
وی اظهار کرد: ریل گذاری کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب و تکمیل پروژه های آزادراهی، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای ارتقای جایگاه ایران در ترانزیت بین المللی است؛ این موضوع همواره در اولویت و تاکید رئیس جمهور قرار داشته است.
اتصال دریای خزر به خلیج فارس
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پروژه آزادراهی شمال-جنوب و مرکز کشور به منظور اتصال دریای خزر به خلیج فارس در دست اجراست؛ این کریدور از بندر انزلی آغاز و پس از عبور از شهرهای رشت، قزوین، تهران و اصفهان به شیراز و بندر بوشهر منتهی می شود؛ آزادراه شیراز - اصفهان بخش مهمی از این کریدور است که نقش هدایت ترانزیت از مرکز کشور به سمت جنوب و بالعکس را بر عهده دارد.
کاهش مسافت و زمان سفر
بازوند خاطرنشان کرد: این آزادراه ۲ مرکز مهم استان های فارس و اصفهان را به هم متصل می کند و با کوتاه سازی مسیر، موجب کاهش ۱۳۴ کیلومتر مسافت و ۱۲۰ دقیقه زمان سفر خواهد شد؛ بهره برداری از آن سالانه بیش از ۱۳۶ میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت به همراه دارد و با ارتقای ایمنی، از وقوع ۵۵۰ کشته و مجروح در حوادث رانندگی جلوگیری می کند.
ویژگی های پروژه آزادراه شیراز - اصفهان
وی تاکید کرد: پروژه آزادراه شیراز - اصفهان به طول کلی ۳۷۰ کیلومتر، امروز در قالب قطعه هفت به طول ۱۲.۵ کیلومتر با ۶ خط عبوری آماده بهره برداری است؛ تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده و ارزش روز پروژه ۲۲ هزار میلیارد ریال است.