◄ خبر خوشی برای کرجی ها/مترو خط ۲ متروی کرج به ایستگاه پایانی رسید
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج گفت: فاز دوم و اصلی پروژه قطار شهری کرج ظهر امروز به بهرهبرداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج گفت: فاز دوم و اصلی پروژه قطار شهری کرج ظهر امروز به بهرهبرداری خواهد رسید.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، علیرضا رحیمی اظهار کرد: پروژه قطار شهری کرج را می توان به عنوان یکی از بزرگ ترین و پرچالش ترین طرح های عمرانی و حمل ونقل در استان البرز دانست و امروزه قطار شهری نه تنها یک پروژه عمرانی، بلکه ضرورتی حیاتی برای آرامش زندگی روزمره شهروندان کرجی و توسعه پایدار شهری محسوب می شود.
وی با بیان اینکه فاز اول این خط که حدود هفت کیلومتر طول و از چهارراه طالقانی تا سه راه رجایی شهر را پوشش می دهد پیش تر به طور آزمایشی افتتاح شده، اضافه کرد: قطار شهری کرج به ایستگاه پایانی خود رسید و فاز اصلی این طرح به طول ۱۲ کیلومتر از ۴۵ متری گلشهر تا میدان شهید سلطانی شامل هشت ایستگاه می باشد و هم زمان با افتتاح این خط، تنها پنج ایستگاه آن مورد بهره برداری قرار می گیرد.
عضو شورای شهر کرج افزود: مابقی به مرور زمان و با توجه به نیاز، تردد مسافر و خطوط تقاطعی دیگر فعال خواهند شد مسیری که با وجود چالش های فنی و هزینه های سنگین، به مرحله نهایی رسید امید می رود نگاه ها بیشتر از پیش متوجه حمایت دولت و استقبال مردم قرار گیرد.
بیشتر بخوانید:
تمرکز بر تکمیل پروژه های نیمه تمام و آغاز فاز جدید توسعه شهری کرج
رحیمی بیان کرد: در آینده ای نزدیک توسعه ادامه مسیر نیز از ۴۵ متری گلشهر به سمت حصارک که عملیات عمرانی آن شامل لاینینگ و ریل گذاری پیش بینی شده و در حال انجام است تحقق یابد و در آینده ای نزدیک در اختیار مردم فهیم شهر کرج قرار می گیرد.
وی بهره برداری از خط ۲ قطار شهری در کاهش ترافیک سنگین خیابان های اصلی کرج همچون شهید بهشتی، طالقانی جنوبی و بلوار هفت تیر نقش اساسی دانست و بیان کرد: بهره برداری کامل همچنان با محدودیت هایی مانند کسری رام ها، تجهیز نشدن کامل سیستم سیگنالینگ و برخی نواقص عمرانی روبه روست، اما تجربه سایر کلان شهرها نشان داده است که می توان پروژه را با درصد بالای پیشرفت افتتاح و هم زمان تکمیل نمود و با توجه به نوع خط ۲ که بصورت رفت و برگشتی می باشد و با خطوط دیگری تلاقی ندارد.
رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: جهت افزایش ایمنی، حداقل های سیگنالینگ لازم توسط مدیریت شهری دیده شده و در حال حاضر تنها دو رام موجود است، در حالی که برای عملکرد بهینه و بدون مشکل حداقل چهار رام نیاز است اما با توجه به تحریم های موجود قدری کار به کندی پیش می رود که انتظار می رود دولت محترم طبق قانون، به شهرهایی که دارای قطار شهری هستند، رام اختصاص دهد.