| کد خبر ۳۰۴۷۹۰
کپی شد

◄ قطعه ۳ آزادراه تهران شمال ۱۲۰ همت منابع مالی نیاز دارد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از ۱۲۰ همت منابع مالی برای ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: سرمایه گذاران به دنبال دریافت عوارض به صورت دستی هستند.

قطعه ۳ آزادراه تهران  شمال ۱۲۰ همت منابع مالی نیاز دارد
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از ۱۲۰ همت منابع مالی برای ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران شمال خبر داد و گفت: سرمایه گذاران به دنبال دریافت عوارض به صورت دستی هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از  تسنیم،  هوشنگ بازوند با بیان این که ساخت قطعه  3 به طول حدود 52 کیلومتر آزادراه تهران شمال چند مشکل جدی دارد که باید آنها را حل و فصل کنیم، گفت: یکی از مشکلات منابع مالی حدود 120 هزار میلیارد تومانی است که برای ساخت این قطعه نیاز است.

وی افزود: دو واریانت برای این قطعه به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شده و تاکنون 14 جلسه در این خصوص برگزار شده است. قرار است حداکثر ظرف یک ماه آینده نظر نهایی سازمان محیط زیست درباره این واریانت ها به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور اعلام شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، گفت:با تأیید هر یک از این گزینه ها، عملیات اجرایی 8 کیلومتر از مسیر آغاز خواهد شد که از سیاه بیشه تا ولی آباد امتداد دارد.

بازوند بیان کرد: با توجه به این که از مرزن آباد تا دزدبن در حال چهارخطه شدن است، در صورت اجرایی شدن این 8 کیلومتری طی 3 سال، تمام نگرانی های مربوط به ترافیک برطرف خواهد شد.

وی همچنین با بیان این که عوارض عبور در برخی آزادراه 10 تا 15 هزار تومان است، گفت: این دیگر رقمی نیست. به سرمایه گذاری می گوییم با دریافت عوارض باید آزادراه را تعمیر و نگهداری کند. سرمایه گذار می گوید عوارض دریافتی پاسخگوی این کار نیست.

وی بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم از مجلس مصوبه ای را در سال آینده بگیریم تا حداقل قیر رایگان را به سرمایه گذاران کمک کنیم. همچنین می خواهیم به سرمایه گذاران زمین واگذار کنیم.

هوشنگ بازوند
هوشنگ بازوند-مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور

وی با اشاره به این که از سوی دیگر پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی که اگرچه کار بسیار خوبی است، اما خیلی ها آنرا پرداخت نمی کنند. ماهانه تنها حدود 35 درصد عوارض دریافت می شود، سرمایه گذاران هم با گلایه از این رویه، به دنبال آن هستند که مجدداً عوارض عبور از آزادراه را به صورت دستی دریافت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کسانیکه از آزادراه ها عبور می کنند، می توانند تا زمانی که خودرو را نفروشند، عوارض را پرداخت نکنند. در زمان حاضر حدود 3500 میلیارد تومان از عوارض آزادراه پرداخت نشده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه درباره کریدور «دریا تا دریا» نیز گفت: این کریدور از رشته کوه های البرز و زاگرس عبور می کند و یکی از مهم ترین پروژه های زیرساختی کشور است. این طرح در اولویت وزارت راه قرار دارد و امسال اجرای آن از قم آغاز شده است؛ به زودی نیز عملیات اجرایی در شازند و اراک شروع خواهد شد.

بازوند تصریح کرد: تکمیل این کریدور نقش مهمی در صرفه جویی انرژی دارد و سالانه حدود 900 میلیون لیتر انواع سوخت (200 میلیون لیتر بنزین و 700 میلیون لیتر گازوئیل) در مصرف کشور کاهش می دهد؛ به این ترتیب، در مجموع 10 درصد صرفه جویی سالانه در مصرف سوخت ایجاد می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.