◄ دو طبقه کردن اتوبان تهران کرج؛ فاجعه ترافیکی جدید در آزادراه تهران کرج قزوین
برگزاری جلسه بررسی امکان سنجی و انتخاب سرمایه گذار برای دو طبقه کردن اتوبان تهران کرج، واکنش کارشناسانی را در برداشته که معتقدند ساخت و توسعه این آزادراه، ادامه روند خودرو محوری است. .

در حالی که چندی پیش جلسه ای در خصوص بررسی امکان سنجی و انتخاب سرمایه گذار برای احداث کمربندی جنوبی استان البرز و 2 طبقه کردن اتوبان تهران کرج برگزار شد، تعدادی از کارشناسان این سیاست گذاری را فاجعه جدید در آزادراه تهران کرج قزوین توصیف کردند.
به گزارش تین نیوز، این جلسه با حضور هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و عبداللهی استاندار البرز برگزار شده و واکنش منفی کارشناسانی را در برداشته که معتقدند ساخت و توسعه این آزادراه ، ادامه روند خودرو محوری است و تاکید کرده اند: چاه تفکر خودرو محوری انتهایی ندارد.
کارشناسان مخالف در توضیح دیدگاه خود ، آثار منفی این پروژه را به شرح زیر برشمردند:
۱. افزایش ترافیک شهر تهران
۲. افزایش ترافیک شهر کرج
۳. افزایش ترافیک جاده قدیم کرج چالوس
۴. افزایش ترافیک کرج قزوین و جهت مخالف آن
۵. افزایش تعداد کشته های معابر
۶. ایجاد روانی حرکت در تهران کرج به مدت حداکثر یک سال و سپس افزایش ترافیک آن در هر دو طبقه بیش از گذشته
۷. تبدیل شدن به نمونه ای از یک پروژه شکست خورده برای ارایه در کلاس ها
کارشناسان مخالف این پروژه در عین حال تاکید کردند: فقط در یک صورت همه اشکالات ذکر شده منتفی می شود و آن هم احداث چند خط قطار حومه ای کرج تهران در طبقه دوم بزرگراه است.
به گفته آنان، چاه تفکر خودرو محوری انتهایی ندارد، مدام باید عمیق تر شود.
به جای این کار خطوط مترو یا تراموای جدید بکشید