| کد خبر ۳۰۵۳۱۵
کپی شد

◄ دو طبقه کردن اتوبان تهران کرج؛ فاجعه ترافیکی جدید در آزادراه تهران کرج قزوین

برگزاری جلسه بررسی امکان سنجی و انتخاب سرمایه گذار برای دو طبقه کردن اتوبان تهران کرج، واکنش کارشناسانی را در برداشته که معتقدند ساخت و توسعه این آزادراه، ادامه روند خودرو محوری است. .

دو طبقه کردن اتوبان تهران کرج؛ فاجعه ترافیکی جدید در آزادراه تهران کرج قزوین
تین نیوز |

در حالی  که چندی پیش  جلسه ای در خصوص بررسی امکان سنجی و انتخاب سرمایه گذار برای احداث کمربندی جنوبی استان البرز و 2 طبقه کردن اتوبان تهران کرج برگزار شد، تعدادی از کارشناسان این سیاست گذاری را  فاجعه جدید در آزادراه تهران کرج قزوین توصیف کردند.

توصیه کارشناسان به خودداری از دو طبقه کردن آزادراه تهران قزوین / راهکار چیست؟

به گزارش تین نیوز، این جلسه با حضور  هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه  زیربناهای حمل و نقل  و  عبداللهی   استاندار البرز برگزار شده   و واکنش منفی کارشناسانی را در برداشته که معتقدند ساخت و  توسعه این  آزادراه ، ادامه روند خودرو محوری است  و تاکید کرده اند: چاه تفکر خودرو محوری انتهایی ندارد. 

خبر مهم امروز: 

جزئیات اظهارنامه رانندگان سواری کرایه در سال مالی ۱۴۰۳/ هزینه ثبت اظهارنامه مالیاتی چقدر است؟

 کارشناسان مخالف  در توضیح دیدگاه خود ، آثار منفی این پروژه را  به شرح زیر  برشمردند: 

۱. افزایش ترافیک شهر تهران

۲. افزایش ترافیک شهر کرج

۳. افزایش ترافیک جاده قدیم کرج چالوس

۴. افزایش ترافیک کرج قزوین و جهت مخالف آن

۵. افزایش تعداد کشته های معابر

۶. ایجاد روانی حرکت در تهران کرج به مدت حداکثر یک سال و سپس افزایش ترافیک آن در هر دو طبقه بیش از گذشته

۷. تبدیل شدن به نمونه ای از یک پروژه شکست خورده برای ارایه در کلاس ها

کارشناسان مخالف این پروژه در عین حال تاکید کردند: فقط در یک صورت همه اشکالات ذکر شده منتفی می شود و آن هم احداث چند خط قطار حومه ای کرج تهران   در طبقه دوم بزرگراه  است.

به گفته آنان، چاه تفکر خودرو محوری انتهایی ندارد،  مدام باید عمیق تر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • ناشناس پاسخ

    به جای این کار خطوط مترو یا تراموای جدید بکشید

    • ناشناس

      مترو الودگی داره . گازوییل خوبه

    • کارشناس ریلی

      چه کسی گفته مترو آلودگی دارد!!! مترو با برق کار میکند!!

  • پوریا پاسخ

    دقیقا همینطوره این راهکار فقط و فقط هزینه های بیخود از جیب مردم برای یک کار بیخود و اشتباه است

  • سید پاسخ

    کنارگذر شمالی کرج ساخته خواهد شد و کلا خلوت میکند خیلی هم خوب است

  • مهدی پاسخ

    همیشه این اتوبان کرج قزوین شلوغه معلوم نیست کجا میرن میان همه تک سرنشین

  • مهدی پاسخ

    چقد نظر کارشناسیتون مزخرف و چرت وپرته ، بهترین راه حل خلاصی ترافیک وحشتناک کرج تهران همین دوطبقه کردنه، شما هیچ ارزشی برا وقت وانرژی مردمی ک عمرشون در ترافیک این حد فاصل هدر میره قائل نیستین هدفتون فقط پر کردن جیباتونه ، واقعا متاسفم براتون

  • مرتضی پاسخ

    خودرو محوری بلای جان کشور شده ، صبح در تهران همه بصورت تک سرنشین در اتوبان تردد می‌کنند ، یک لاین باریک حتی به موتور داده نمیشود که هم بصورت ایمن موتورها تردد کنند و وارد حریم خودرو ها نشوند،در تمام کشورها موتور و دوچرخه اولویت تردد شهری هستند مثل شرق آسیا

  • ساسان پاسخ

    دقیقا باید به مسیر سبز و محیط زیست توجه کرد و حمل نقل عمومی را گسترش داد و بهترین کار توجه به راه آهن و مترو و حمل نقل عمومی است و سرمایه گذاری در این بخش مهم در سراسر کشور است .

  • ناشناس پاسخ

    نظریه دو طبقه کردن بزرگراه کرج قزوین(حد فاصل حصارک تا پل کلاک) را ۲۰ سال پیش برادر من مطرح نمودند. اگر اجرا میکردند با یک‌ دهم قیمت حاضر الان تمام شده بود.
    این مسیولان فقط شعار میدن عمل ندارند

  • ناشناس پاسخ

    چرا روی افزایش ظرفیت خط اهن و مترو تا کرج و قزوین و ...کار نمی کنید کاری که تو دنیا آزمایش شده و جواب داده .

  • علی پاسخ

    اتوبان دوطبقه بشه بهترین راه حل هستش مگه اگر نسازیم ماشین زیاد نمیشه هر روز بدتر از دیروز میشه اتوبان دوطبقه بشه مترو تهران کرج و داخلی کرج هم درست بشه ترافیک روان میشه چون کسی که خونه اش مثلا عظیمیه هستش
    محل کارش تهران هست مجبوره ماشین ببره اگر مترو داخلی کرج تا مترو تهران مسیرش راحت بشه هیچ کس ماشین نمیبره

  • ناشناس پاسخ

    ساخت تراموا و جلوگیری از ماشینهای تک سرنشین که باعث ترافیک می‌شوند اکثر کارمندان و کارگران شرکت‌ها سرویس دارن ولی متاسفانه با ماشین میرن سر کارنمونش شرکت‌های که لب اتوبان یا جاده قدیم هستن چقدر ماشین شخصی پارک میشن که وقتی تعطیل میشن اتوبان قروه میکنن یا تردد ماشینهای سنگین در آزاد راه کرج قزوین که چهره بزرگ راه زشت کرده ومایه تعصف که فکری به حال این ترافیک از خود درآوردی که ما ایرانی‌ها برای خودمان ودیگران دردسر ساز شده

  • ناشناس پاسخ

    دو طبقه طبقه بالابدون خروجی تا حصارک بهترین ایده

  • امیرحسین پاسخ

    بعضی موقع ها حرف نزنی سنگین تری . یک روز بیا تو ترافیک مهرشهر تا بعد پل کلاک باش بعد بشین نظر کارشناسی بده

  • ناشناس پاسخ

    شما یک لاین اضافه کن به اتوبان تا 2 ماه خوبه بعدش از قبل وحشتناک تر میشه چون ظرفیت بیشتر شده تنها راه فرار از ترافیک افزایش و بهبود حمل و نقل عمومی هستش

  • حسین پاسخ

    چاره اینه یه تونل بزنن از تهران تا بعد حصارک کسایی که سمت قزوین میرن مستقیم برن از تونل
    دو طبقه بکنن تهران تا پل فردیس کسایی که مسیرشون تهران تا اوایل کرج یا فردیس از طبقه بالا برن
    پایینم میمونه برا بقیه
    اینجوری ترافیک به سه قسمت تقسیم میشه
    همت هم تکمیل بشه بار ترافیکی زیادی کم میشه.
    خودرو محوری با این فرهنگ سازی و این حجم از تولید و واردات خودرو مسئله ی حل نشدنیه

    • کارشناس حمل و نقل

      دوستان فکر میکنند پول آماده هست! تونل هزینه اش چند برابر جاده و جاده هزینه اش بسیار بیشتر از ریل هست. ضمن اینکه بهترین راه ریل هست با حداقل آلودگی و مصرف بنزین و سرعت بالاتر. با توسعه جاده و پل دوسال دیگه باز هم جاده کم خواهیم آورد!

  • ناشناس پاسخ

    دوطبقه شدن کار عالی وباعث بهره وری درزمان بعلت روان شدن ترافیک کاهش سوخت استهلاک کمتر قطعات خودرو وجلوگیری از اسیب های زنجیره ای و. خواهد شد

    • ناشناس

      کاملا اشتباه است. فقظ توسعه حمل و نقل عمومی جواب میدهد مثل ترن و افزایش قطارهای خط 5 مترو تهران هشتگرد. فقط توسعه مترو خط 5 کفایت میکند و همه باید به سمت حمل و نقل عمومی بروند.

  • مهدی پاسخ

    اونم با این راننده‌های کرجی که اصلا با قانون راهنمایی رانندگی کاری ندارن صبح زیر پل جاده اندیشه اتوبان لشکری چه وحشیانه رانندگی می کنند با این حال این همه تصادفات رخ می‌دهد رسانه می‌شود اما رعایت نمی شود واقعا جای تأسف دارد

  • ا پاسخ

    آزموده را آزمودن خطاست، مگه بزرگراه صدر دو طبقه نشد چه مشکلی حل شد؟! دو طبقه شدن بزرگراه ها مشکلی از ترافیک حل نمیکنه فقط یه نونی داره برای کارفرمایان پروژه از جیب مردم به دنبال اختراع چرخ نباشیم چرخ قبلا ساخته شده را حل ترافیک کلان شهرها و بین شهرها فقط خطوط ریلی و مترو هستش

  • حسن پاسخ

    به جای این طرحهای احمقانه چند کارخانه و بازار تهران را منتقل کنید به تدریج حریم کوه و رودخانه ها را حفظ کنید تهران خلوت می شود

  • حمید پاسخ

    به نظرم یه کمر بندی باید در بالای استان البرز قسمت شمالی ایجاد بشه و یه طرفش وصل بشه به همت و طرف دیگه وصل بشه به کردان

  • حسین حاجی اسیابان پاسخ

    بهبود ترافیک اتوبان تهران کرج باید بررسی جامع شود نه میدانی بنظر می‌رسد کارشناسان حق دارند مخالفت کنند زیرا بررسی میدانی یعنی گره ترافیکی را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل کردن

  • رضا جواد کالمرزی پاسخ

    با سلام.کرج در مسیر خروجی تهران به 5یا6استان هست و همچنین ورودی.حال که امکان 2طبقه کردن نیست بیایید مثل بی از تی از پل حصارک تا پل فردیس نیوجرسی بزارید ماشین‌هایی که تهران میرن از اون خط برن .فکر کنید پل زدن برای اول کار ورود کامیون هم ممنوع بشه.ببینید جواب چیه .بعضی از جاها هم میتونید آزاد بزارید برای ماشین‌هایی که خراب میشن بیان بیرون .مثل بی آرتی منتها 2لاین باشه و سرعت 60کیلومتر.جواب میده

  • ناشناس پاسخ

    اگر اتوبان جاده مخصوص کرج را به محمدشهر واشتهارد وصل بشود ترافیک

  • ناشناس پاسخ

    قسم میخورم بین تمام کسانیکه نظر دادن به زور دو نفر باشن که دانش مدیریت شهری داشته باشن. قرار نیست که شهر مال خودروها باشه. شهر مال همه هست. مال عابر پیاده دوچرخه سواران موتورسواران ویلچری ها کودکان زنان سالخوردگان محیط زیست گیاهان و حتی حیوونا! شما اتوبان رو سه طبقه هم بکنی باز مشکل ترافیکت حل نمیشه چون به جاش داری فضای شهری رو فقط میدی به یک عنصرخاص توی شهر! یه چیزی هست به اسم تناسب شهری. همه باید به یک اندازه از امکانات و فضای شهری سهم داشته باشن نه فقط خودروسوارها! باید مترو و اتوبوس و حمل ونقل شهری اونقدر قوی بشه که مردم اصلا نیازی به اودرن ماشین حس نکنن.