| کد خبر: 263903 |

۷۰ درصد مسائل فنی راه آهن رشت- آستارا از سوی روسیه نهایی شده است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: ۷۰ درصد مسائل فنی راه آهن رشت- آستارا از جمله تعداد پل ها در طول مسیر، مسائل مربوط به بارگذاری و ... میان ایران و روسیه نهایی شده و برای ۳۰ درصد باقی مانده نیز برنامه زمان بندی از سوی این کشور ارائه شده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: ۷۰ درصد مسائل فنی راه آهن رشت- آستارا از جمله تعداد پل ها در طول مسیر، مسائل مربوط به بارگذاری و ... میان ایران و روسیه نهایی شده و برای ۳۰ درصد باقی مانده نیز برنامه زمان بندی از سوی این کشور ارائه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ، درباره روند پیشرفت مراحل مربوط به طراحی و احداث راه آهن رشت- آستارا توضیح داد و گفت: توافق نامه ای با کشور روسیه امضا شده تا این کشور برای احداث و تکمیل راه آهن رشت- آستارا وام دولتی در اختیار ما قرار دهد و این توافق نامه شامل شرایط عمومی و خصوصی موافقت نامه، الزامات کارفرما و ساختار همکاری در حوزه هزینه ها، برنامه زمان بندی اجرا و... است.

خادمی همچنین از امضای نقشه های اجرایی راه آهن رشت-آستارا خبر داد و افزود: پس از نشست های فنی و تخصصی فراوان از سوی کارشناسان دو کشور، نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برنامه هایی پیش بینی شده که در صورت تاخیر روس ها، هزینه های این خط ریلی از طریق منابع داخلی تامین شود و تکمیل آن وابسته به مشارکت روس ها نباشد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: دولت روسیه یک شرکت برای اجرای پروژه معرفی کرده و ایران نیز برای نهایی کردن مباحث طراحی و فنی و همچنین برآورد قیمت ها و به توافق رسیدن دو کشور در خصوص آن ها، ۶ ماه به روسیه فرصت داده است.

خادمی یادآور شد: از این فرصت ۶ ماهه، ۲.۵ ماه باقی مانده و در این مدت مطالعات منطقه ای و بازدیدهای محلی برای ارائه طرح نهایی و قیمت نیز انجام می شود تا در صورت تایید ایران، عملیات اجرایی آغاز شود.

وی افزود: همچنین نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا کنون دو کشور در خصوص مسائلی مثل نقاط اجباری، تعداد پل های مسیر ریلی، شرایط و طول ایستگاه و محوطه آن ها و همچنین شرایط بارگذاری به نتیجه رسیده اند و ۷۰ درصد مسائل فنی این پروژه حل شده است.

خادمی گفت: در جلسه اخیر برنامه زمان بندی برای ۳۰ درصد باقی مانده و کارهای اولیه و امور فنی نیز از سوی روسیه تهیه و تحویل شده است تا در مدت ۶ ماه تعیین شده تعهدات خود را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: به منظور بررسی زوایای مختلف این همکاری در حوزه هزینه های اجرایی در محل اجرای این پروژه می توان از تخصص و توان شرکت های ایرانی برای اتمام هرچه سریعتر این بخش نیز استفاده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    شما برای نهایی کردن مباحث طراحی و فنی و برآورد قیمت ها و به توافق رسیدن دو کشور در خصوص آن ها، ۶ ماه به روسیه فرصت دادید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سعید 0 0

    ینی اگه تاخیر روسها در تامین مالی این پروژه ناشی از بی میلی اونها در استفاده این این خط باشه بازم سرتون رو مثل کبک میکنید توی برف و با منابع داخلی کار رو انجام میدید؟ در این صورت قراره چه باری از این خط آهن عبور کنه ؟ کدوم منابع داخلی؟
    مثل اینکه بازم یادتون رفت که کار شما بیل و کلنگ نیست.